BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at udvikle og drive et datavarehus, der leverer grundlaget for de analytiske løsninger, der fungerer som beslutningsgrundlag for en vigtig dansk institution? Så søger Finanstilsynet en backend udvikler til vores datavarehus i vores datateam.
Digitaliseringsområdet har en helt central plads i Finanstilsynets 2025-strategi, hvor der er fokus på at ska-be en robust og ordentlig finansiel sektor. Data har en central plads i Finanstilsynets IT- og digitaliserings-strategi i det strategiske spor, der kaldes ’Det datadrevne tilsyn’.
Du vil komme til at arbejde med både store og små datamængder fra finansielle markedspladser og virk-somheder. Komplekse finansielle data fra den finansielle sektor i Danmark, som vores kompetente bru-gere anvender til deres analyser udarbejdet i R, SAS, Excel og Power BI.
Jobbet
Tilsynsarbejdet skal i stigende grad understøttes af digitale processer og retvisende relevante data, der kan bidrage til løbende prioritering af indsatser på områder, hvor risici i forhold til den finansielle stabilitet og ordentlighed vurderes størst. Den øgede regulering og digitalisering i den finansielle sektor skaber store datamængder, ligesom software til håndtering og analyse af data bliver mere og mere avanceret. Business Intelligens og Advanced Analytics bliver og forventes i øget omfang at blive brugt til at få størst mulig værdi ud af eksisterende og nye datakilder.
Dataanvendelsen giver et stærkt fundament for at skærpe det analytiske ’off-site’ tilsyn og dermed øge kvaliteten i tilsynet med de finansielle virksomheder. Data kan f.eks. bruges til at identificere risici gen-nem avancerede analyser på tværs af datakilder – ved at se på mønstre, sammenhænge, trends og sam-menligne med tidligere erfaringer. Det kan styrke fundamentet for det risikobaserede tilsyn som Finans-tilsynet fører.
Finanstilsynet søger en kollega, der kan udvikle og drifte backend’en i vores datavarehus, der har stan-darder for udvikling, test og produktionssætning af komponenter, hvor vi anvender Azure Dev Ops med Git version styring. Datavarehuset og den samlet dataplatform er i dag on-premises.
Arbejdet er organiseret i enheden IT Udvikling og data under IT-kontoret, der udvikler automatisering og effektivisering af forretningsprocesser og også driver og udvikler arbejdet med data i Finanstilsynet.
Over de kommende år vil omdrejningspunktet for arbejdet være omkring nedenstående spørgsmål:
- Hvordan håndterer vi de stigende datamængder og flere datakilder i datavarehuset, og hvordan skal vi udvikle til de kommende datakilder, samt hvornår giver det mening, at anvende cloud-løsninger?
- Hvordan får vi bedst og mest effektivt gennemgået kode (primært SAS, men også R og SQL) ud-viklet af vores analytikere og lagt det relevante i datavarehuset?
Du bliver en del af et lille og fagligt stærkt team, hvor der er fokus på, at man hjælper hinanden og har det sjovt samtidigt. Det forventes, at du kan sætte dit eget præg på arbejdsopgaverne samt udførelsen af disse. Det kræver derfor også, at du kan arbejde selvstændigt, og at du som person er handlings- og løs-ningsorienteret.
Din personlige profil:
Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende, men det centrale er, at du kan tilbyde Finanstilsynet en eller flere af følgende kompetencer:
- Du kan udvikle solide datavarehus løsninger i backend på en kompleks dataplatform i tæt samarbejde med dine kollegaer i datateamet og forretningen
- ETL-udvikling i SISS
- SQL og T-SQL
- Datamodellering i SSAS med DAX
- Azure DevOps med Git
- Microsofts BI-stack
- Agile udviklingsmetoder
- SAS herunder SAS EG, SAS Server og SAS kode. SAS anvendes bredt i huset af vores mange analytike-re.
- Database administrator (DBA) til opsætning og løbende vedligeholdelse af vores dataløsninger, der vokser og håndtere af nye kilder i de kommende år.
- Power BI og DAX
- Du brænder for at levere kvalitetsløsninger, som understøtter forretningens behov.
- Du trives med at arbejde både selvstændigt og som en del af et team i en varieret og dynamisk hver-dag, hvor du får brug for dine faglige evner.
- Din arbejdsstil er velorganiseret, struktureret og analytisk – også når det går stærkt.
- Du har evnen og lysten til at sætte dig ind i data og teknologi.
- Gode personlige udviklingsmuligheder med masser af faglige udfordringer.
- Brede rammer til at præge din egen arbejdsdag og de initiativer, du arbejder med.
- En arbejdsplads med en flad struktur, en uformel omgangstone og fokus på trivsel.
- Arbejde med interessante data, der bliver brugt til at træffe vigtige beslutninger
Din ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem relevant faglig organisation og Finansministeriet. I forbindelse med ansættelsesprocessen skal du fremvise straffeattest.
Vi har flekstidsordning, betalt frokostpause, kantineordning, massageordning, renseriordning, fri parkering og fodbold og løbeklubber.
Sådan ansøger du
Send din ansøgning via vores elektroniske ansøgningssystem på finanstilsynet.dk senest fredag den 3. september 2023. Husk at uploade dit CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag sammen med din ansøgning. Vi tager ikke ansøgninger i betragtning, der er blevet indsendt på anden vis.
I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.
Spørgsmål?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til Jesper Hesselberg Andersen på telefon 33 55 82 22. Oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår kan du få ved at henvende dig til vores HR-rekrutteringspartner Iben Rolsted Schulin-Zeuthen på telefon 91 33 70 80. Bemærk at tilgængeligheden vil være begrænset i sommerferien.
Du kan læse mere om Finanstilsynet på www.finanstilsynet.dk – særligt under rubrikken ”Karriere”. Du kan også finde os på LinkedIn ved at søge på Finanstilsynet Danmark.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gladsaxe Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
FINANSTILSYNET, Århusgade 110, 2100 København Ø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171056&DepartmentId=6207&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5881001