Bliv en del af et ambitiøst team som Ydelsessagsbehandler - Skab resultater sammen!

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ydelsessagsbehandlere søges til Ydelse og Rådighed – Er det dig?
Vi søger nye kollegaer i Ydelse og Rådighed med erfaring inden for området til ansættelse pr. den 1. august 2024 eller eventuelt tidligere. Stillingerne er normeret til 37 timer pr. uge.

Du bliver en del af et ambitiøst team på 17 sagsbehandlere, hvor vi har fælles opgavevaretagelser inden for hjælp til forsørgelse, særlig støtte, rådighed samt økonomisk hjælp via enkeltydelser.

Vi er ambitiøse, arbejder målrettet på at skabe resultater og vi stræber hele tiden efter at udvikle os. Vores ambition er ganske enkelt at være de bedste, hvilket vi tror på sker ved at samarbejde på tværs og ved at skabe sammenhængende borgerforløb ved en helhedsorienteret indsats for den enkelte borger.

Dine arbejdsopgaver
De opgaver, som du derfor vil komme til at løse sammen med dine nye kolleger, er for eksempel

  • behandling af ansøgning om kontanthjælp, uddannelseshjælp og selvforsørgelse- og hjemrejseydelse eller overgangsydelse
  • behandling af særlig støtte (LAS §34)
  • behandling af ansøgning om enkeltydelser (LAS §§ 81 til 85)
  • behandling af supplement til brøkpension (LAS §27a)
  • løbende opgave behandling fra KY samt diverse ad hoc-opgaver
  • rådighedsarbejde ift. partshøring og afgørelse
  • registersamkøring (LAS § 10)
  • revurdering af klagesager
Det er essentielt for os at blive opfattet som en åben og samarbejdsorienteret sparringspartner af borgerne. I den forbindelse implementerer vi flere initiativer for at forbedre borgernes muligheder for at kontakte os, både via telefon og ved personligt fremmøde i jobcentret. Det er derfor afgørende, at den ideelle kandidat værdsætter fremragende borgerbetjening og aktivt kan bidrage med innovative løsninger, der kontinuerligt forbedrer kvaliteten af de oplevelser, vi tilbyder vores borgere.

Forventninger til dig
  • Din baggrund: Du har erfaring fra en lignende stilling og KY. Du kan bl.a. være uddannet som kommunom, socialrådgiver, socialformidler eller professionsbachelor i offentlig administration. Du har flair for at navigere rundt i de forskellige fagsystemer. Vi arbejder blandt andet i systemer som KY, Fasit, SAPA og SBSYS
  • Du er grundig: Det er et område med meget lovgivning. Du har styr på blandt andet Lov om aktiv socialpolitik og kan anvende lovene som grundlag, så du og dine kolleger kan træffe de korrekte afgørelser
  • Du kan se nuancerne: Vi arbejder i en verden, hvor der skal laves konkrete individuelle vurderinger og faglige skøn. Du og kollegerne sætter en ære i at fortolke lovgivning og anvende Ankestyrelsens principafgørelser i jeres arbejde
  • Du kan lide, at dit arbejdsområde konstant udvikler sig: Vi arbejder hele tiden på at optimere vores arbejdsgange og samarbejde med de øvrige teams på i Beskæftigelsesområdet. Derudover har du forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation
  • Du er god til at skrive og tale med borgerne: Du skriver et enkelt, forståeligt dansk og er bevidst om, at borgerne har vidt forskellige forudsætninger og baggrunde. Du skal kunne kommunikere respektfuldt og anerkendende med borgeren, hvorfor du håndtere mødet med borgeren professionel og er bevidst om din kommunikation

Vi tilbyder
  • stærkt team med et godt sammenhold, masser af grin, højt til loftet og en fælles retning
  • kompetente og engagerede kollegaer på en arbejdsplads, hvor vi tager afsæt i værdierne Ordentlig, Fælles og Faglig
  • et fagligt udfordrende arbejdsmiljø med alsidige opgaver og gode muligheder for udvikling
  • et åbent kontorlandskab med fleksible pladser og arbejdszoner, som har fokus på det gode arbejdsmiljø
  • fleksibel arbejdstid
  • mulighed for hjemmearbejde op til 2 dage om ugen

Dét bliver du en del af
Du bliver ansat som én af i alt 17 medarbejdere i teamet Ydelse og Rådighed. Ydelse og Rådighed er ét af i alt 5 teams i Ydelse og Administration, som dækker over samlet ca. 55 medarbejdere, 4 teamleder og 1 leder.

Løn
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.

Vil du vide mere?
Hvis du gerne vil høre mere om stillingerne på 37 timer pr. uge med start den 1. august 2024 eller eventuelt tidligere, er du velkommen til at kontakte teamleder for Ydelse og Rådighed Mie Jensen på telefon 21 27 17 13 eller via mail miejen@gladsaxe.dk.

Ansøgningsfristen
Du kan søge stillingerne frem til mandag d. 24. juni 2024 inden kl. 12.00, hvis du bliver udvalgt til ansættelsessamtale, vil du blive ringet op mandag den 24. juni 2024 mellem 13.00 og 14.30.

Vi afholder samtaler tirsdag d. 25. juni 2024.

Gladsaxe er den første kommune i Danmark, der har indarbejdet FN’s verdensmål i alt, hvad vi gør. Med verdensmålene som ramme arbejder vi for social, miljømæssig og økonomisk bæredygtighed og grøn omstilling. Det gør vi, fordi vi ønsker at gøre en forskel lokalt, der bidrager til en bæredygtig udvikling globalt.
Du kan læse mere om vores arbejde med FNs verdensmål i Gladsaxestrategien.


I Gladsaxe Kommune har vi røgfri arbejdstid.

Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn/identitet, seksualitet, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Gladsaxe Kommune, Gladsaxevej, 2860 Søborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6067323

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet