Bliv en del af et dynamisk team som ydelsessagsbehandler i Gladsaxe kommune

dato

Ydelsessagsbehandlere søges til fast stilling samt til ét barselsvikariat i Ydelse og Rådighed – Er det dig?

Afdelingen for Ydelse og Rådighed søger nye kollegaer og gerne med erfaring inden for området. Vi har både en fast stilling og et barselsvikariat ledigt, begge til ansættelse pr. 1. november 2025 eller tidligere. Stillingerne er på 37 timer pr. uge.

Hvad kan vi tilbyde dig?

  • Stærkt team med et godt sammenhold, masser af grin og en fælles retning
  • Kompetente og engagerede kollegaer, hvor vi tager afsæt i værdierne; Ordentlig, Fælles og Faglig. Derfor tilknyttes du også en mentor i teamet, da vi arbejder med en gennemtænkt onboarding så du kommer godt og trygt i gang.
  • Et fagligt udfordrende arbejdsmiljø med alsidige opgaver og gode muligheder for udvikling
  • Et åbent kontorlandskab med fleksible pladser og arbejdszoner som har fokus på det gode arbejdsmiljø
  • Fleksibel arbejdstid, så du kan få balance i hverdagen
  • Mulighed for op til to hjemmearbejdsdage om ugen
  • Vi tilbyder en grunduddannelse på to dage, hvor du får en solid introduktion til afdelingen, vores arbejdsmetoder og de værdier, vi arbejder ud fra.

Dit nye team som venter på dig
Du bliver en del af et ambitiøst team på 15 sagsbehandlere, hvor vi har fælles opgavevaretagelser inden for kontanthjælpsområdet, ressourceforløbsydelse samt jobafklaring, sanktionsområdet samt økonomisk hjælp ifm. enkeltydelser.

Ydelse og Rådighed er ét af i alt 3 teams i Ydelse og Administration, som dækker over samlet ca. 55 medarbejdere, 3 teamleder, 1 tværfaglig koordinator samt 1 leder.

Vi er ambitiøse, arbejder målrettet på at skabe resultater og vi stræber hele tiden efter at udvikle os både fagligt og som team. Vores ambition er ganske enkelt at være de bedste, hvilket vi tror på sker ved at samarbejde på tværs og ved at skabe sammenhængende borgerforløb ved en helhedsorienteret indsats for den enkelte borger.

Dine arbejdsopgaver kunne være
De opgaver, som du kan komme til at løse sammen med dine nye kolleger, kan for eksempel være:
  • behandling af ansøgning om kontanthjælp (LAS §§ 16 til 20)
  • behandling af ressourceforløbsydelse samt ressourceforløbsydelse under jobafklaring (LAS §68 og §69)
  • behandling af ansøgning om enkeltydelser (LAS §§ 81 til 85)
  • behandling af supplement til brøkpension (LAS §27a)
  • behandling angående fritidstillæg og medicintilskud
  • løbende opgave behandling fra KY samt diverse ad hoc-opgaver
  • rådighedsarbejde ift. partshøring og træffe afgørelse
  • betjening via fysisk fremmøde ift. hjælp til enten ansøgning eller aflevering af dokumentation forbundet til en ansøgning
  • revurdering af klagesager

Vi møder vores borgere med åbenhed og en samarbejdsorienteret tilgang. Derfor implementerer vi flere initiativer for at forbedre borgernes muligheder for at kontakte os, både via telefon og ved personligt fremmøde i Borgerservice på Rådhuset. Det er derfor afgørende, at den ideelle kandidat værdsætter fremragende borgerbetjening og aktivt kan bidrage med innovative løsninger, der kontinuerligt forbedrer kvaliteten af de oplevelser, vi tilbyder vores borgere.

Hvem er du
  • Din baggrund: Du har erfaring fra en lignende stilling og KY (Kommunernes udbetalingssystem). Du kan bl.a. være uddannet som kommunom, socialrådgiver, socialformidler eller professionsbachelor i offentlig administration. Du har flair for at navigere rundt i de forskellige fagsystemer. Vi arbejder blandt andet i systemer som KY, Fasit, SAPA og SBSYS/A-sag/Nemsag.
  • Du er grundig: Det er et område med meget lovgivning. Du har styr på blandt andet Lov om aktiv socialpolitik og kan anvende lovene som grundlag, så du og dine kolleger kan træffe de korrekte afgørelser.
  • Du kan se nuancerne: Vi arbejder i en verden, hvor der skal laves konkrete individuelle vurderinger og faglige skøn. Du og kollegerne sætter en ære i at fortolke lovgivning og anvende Ankestyrelsens principafgørelser i jeres arbejde.
  • Du kan lide, at dit arbejdsområde konstant udvikler sig: Vi arbejder hele tiden på at optimere vores arbejdsgange og samarbejde med de øvrige teams på Beskæftigelsesområdet. Derudover har du forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation.
  • Du er god til at skrive og tale med borgerne: Du skriver et enkelt, forståeligt dansk og er bevidst om, at borgerne har vidt forskellige forudsætninger og baggrunde. Du skal kunne kommunikere respektfuldt og anerkendende med borgeren, hvorfor du håndtere mødet med borgeren professionelt og er bevidst om din kommunikation.

Lyder det som noget for dig? Så glæder vi os til at byde dig velkommen!

Løn
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.

Om ansættelsesforholdet
Stillingen er på 37 timer pr. uge og til ansættelse med start den 1. november 2025 eller eventuelt tidligere. Hvis du gerne vil høre mere om stillingen er du velkommen til at kontakte teamleder for Ydelse og Rådighed Mie Jensen på telefon 21 27 17 13 eller via mail miejen@gladsaxe.dk.

I 2026 rykker vi ind i et topmoderne sundhedshus lige overfor Buddinge station, hvor vi får de bedste rammer for samarbejde, faglig udvikling og borgerbetjening. Den nye placering er tæt på offentlige transportmuligheder, hvilket gør det nemt og bekvemt at komme til og fra arbejde.

Ansøgningsfristen
Ansøgningsfristen er mandag den 22. september 2025 inden kl. 12.00.
Hvis du bliver udvalgt til ansættelsessamtale, vil du blive ringet op tirsdag den 23. september 2025 mellem 10.30 og 11.30.
Vi afholder samtaler onsdag den 24. september 2025.

Vi glæder os til at læse din ansøgning.

I Gladsaxe tager vi udgangspunkt i borgernes og virksomhedernes behov og trivsel i alt, hvad vi gør. Bæredygtig velfærd og udvikling er en mærkesag for os og vi arbejder for både social, miljømæssig og økonomisk bæredygtighed. Med FN’s verdensmål som ramme ser vi en bæredygtig fremtid som noget, vi skaber sammen – med borgere, virksomheder, foreninger og lokalsamfundet. Du kan læse mere om vores mål i Gladsaxestrategien.

Ingen ansatte i Gladsaxe Kommune må ryge eller bruge tobaksrelaterede produkter i arbejdstiden, som for eksempel snus og vapes.

Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn/identitet, seksualitet, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

SSF BUB, Gladsaxevej, 2860 Søborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-09-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/101eda4d-32e1-4b54-9a8c-b003c8b9ede8

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet