Bliv IPS-konsulent i Gladsaxe Kommune og hjælp kandidater med psykiske lidelser ind på arbejdsmarkedet

dato

Vi søger en resultatorienteret IPS-konsulent til IPS-teamet i Jobcenter & Indsats i Gladsaxe Kommune.

Vil du være med til at hjælpe kandidater med psykiske lidelser til at få tilknytning til arbejdsmarkedet / uddannelsessystemet? Så er det måske dig, vi leder efter.

Om IPS
IPS står for Individuelt Planlagt job med Støtte og er en evidensbaseret metode, der har til formål at hjælpe mennesker med en psykisk diagnose eller sårbarhed i beskæftigelse eller uddannelse. Metoden tager udgangspunkt i borgerens håb, drømme, ønsker og forudsætninger for arbejdslivet eller uddannelsen.

IPS-teamet består af otte IPS-konsulenter, en koordinator og en teamleder, som alle er uddannet i IPS-metoden. Du får din egen sagsstamme på op til 20 kandidater. Din indsats er afgørende for at sikre, at mødet med kandidaterne følger IPS-metodens principper, så de finder et job, der matcher deres individuelle behov.

Hvem er vi?

  • Vi er et velfungerende team, der hjælper hinanden i hverdagen og prioriterer trygge rammer for læring og udvikling. Et godt arbejdsmiljø er et fælles ansvar.
  • Vi har fokus på at være en attraktiv samarbejdspartner for virksomheder og hjælpe ledige hurtigt tilbage i job eller uddannelse.
  • Vi sikrer en grundig introduktion og oplæring i IPS-metoden.
  • Vi arbejder ud fra værdierne: Ordentlighed, fællesskab og faglighed.

Som IPS-konsulent forventer vi, at du
  • Har erfaring med målgruppen af kandidater med psykisk sårbarhed og diagnoser.
  • Har socialfaglige og/eller beskæftigelsesfaglige kompetencer.
  • Brænder for at støtte kandidater med psykiske udfordringer og tror på, at alle har potentiale for at komme i job eller uddannelse.
  • Trives med at skabe resultater og dele dem med kolleger, koordinator og leder.
  • Har lyst til at følge kandidaten hele vejen og hjælpe med at indfri deres drømme og mål.
  • Gerne kendskab til IPS-metoden (en fordel, men ikke et krav).
  • Trives med tæt opfølgning på iværksatte tilbud, godt samarbejde med virksomheder og mod på opsøgende indsats for at finde jobåbninger.
  • Har lyst og evne til at arbejde i en politisk styret organisation, der er i løbende forandring.
  • Har kørekort.

Løn- og ansættelsesforhold
Forventet tiltrædelse: 1. september 2025.

Løn i henhold til gældende overenskomst – enten HK eller Dansk Socialrådgiverforening.

Har du spørgsmål
til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder David Edvard Krogh på telefon 24 79 45 38 eller faglig koordinator Sofie Munksgaard Olsen på telefon 30 59 71 26.

Ansøgningsfrist
Send din ansøgning med relevant dokumentation senest fredag den 4. juli 2025.
Samtaler forventes afholdt i uge 28.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

I Gladsaxe tager vi udgangspunkt i borgernes og virksomhedernes behov og trivsel i alt, hvad vi gør. Bæredygtig velfærd og udvikling er en mærkesag for os og vi arbejder for både social, miljømæssig og økonomisk bæredygtighed. Med FN’s verdensmål som ramme ser vi en bæredygtig fremtid som noget, vi skaber sammen – med borgere, virksomheder, foreninger og lokalsamfundet. Du kan læse mere om vores mål i Gladsaxestrategien.

Ingen ansatte i Gladsaxe Kommune må ryge eller bruge tobaksrelaterede produkter i arbejdstiden, som for eksempel snus og vapes.

Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn/identitet, seksualitet, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

SSF BUB, Gladsaxevej, 2860 Søborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-07-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/b47e2a8f-ce0c-44b0-9a00-ead289e0535d

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet