Systematisk og imødekommende lønkonsulent med eget ansvarsområde
Vi søger en kollega, der har erfaring med offentlig lønadministration. Grib muligheden for at få dit eget ansvarsområde og blive en vigtig kontaktperson for ledere og administrative medarbejdere. I dette job får du mulighed for at udfolde din faglighed og bliver mødt med lydhørhed, når du har forslag til at gøre arbejdsgange mere smidige.
Du får frie rammer til selv at tilrettelægge arbejdet. Her er en venlig, hjælpsom og uformel omgangstone samt god sparring og dialog om opgaverne fra både dine kolleger og din leder.
Hvad er din baggrund?
Du har erfaring med løn- og personaleadministration, gerne indenfor det offentlige.
Dine opgaver og kompetencer
Du skal lave løn samt mange andre opgaver, der knytter sig til en medarbejders ansættelse. Og det er ikke noget, man bare lige gør. Du skal blandt andet håndtere ansættelser, barselsaftaler samt øvrige ændringer der kan være i et ansættelsesforhold. Det kræver forståelse for en lang række overenskomster, aftaler, it-systemer og ikke mindst gode evner til at indtage roller som såvel rådgiver som controller.
Du er systematisk. Du er i stand til at gennemføre alle dele af en arbejdsgang med høj kvalitet. Du holder af systematik og interesserer dig for, hvad meningen er med de informationer, systemerne indeholder. Med din omhyggelighed bidrager du blandt andet til, at alle får korrekt løn – til tiden. Du er hurtig til at sætte dig ind i it-systemer og hvordan de hænger sammen.
Du er ansvarlig. Du er god til at prioritere i dine opgaver og kan planlægge din egen tid. Du sætter en ære i, at du og teamet løser opgaverne korrekt. Og skulle der ske fejl – det kan ske for alle – så er du typen, der får rettet fejlen og tager ansvar for at tale med din leder og kolleger om, hvordan det kan undgås en anden gang. Hos os betyder ansvarlighed, at du både kan tilbyde din hjælp og spørge andre til råds, hvis du er i tvivl.
Du er imødekommende og serviceminded. Jobbet indebærer, at du taler meget i telefon med ledere og administrative medarbejdere i organisationen. De skal have god hjælp af dig, og du skal samtidig bistå og rådgive dem på en måde, så de står stærkt og kan løfte deres del af opgaverne.
Du er god til at være i dialog om arbejdet. Du forstår, at du er en del af et fællesskab, hvor vi er afhængige af hinanden, og hvor vi skal finde fælles fodslag i måden at løse opgaverne på. Du tager initiativ, hvis du kan se, der er noget som kalder på at blive drøftet eller løst uanset om det er fagligt eller relationelt.
Organisering af Gladsaxe Kommunes lønadministration
Den centrale lønfunktion er en del af Økonomisk Sekretariat i Center for Politik, Styring og Udvikling. Den centrale lønfunktion, som du bliver en del af, skal rådgive og understøtte organisationen med effektive og smidige arbejdsgange inden for området.
Dele af lønopgaverne bliver udført af decentralt i organisationen.
Ud over løn og refusion varetager Økonomisk Sekretariat opgaver indenfor budget og analyse, regnskab, indkøb og udbud, opkrævning og RPA-processer samt tværgående dataunderstøttelse.
Økonomisk sekretariat er præget af en munter og professionel stemning. Folk kan lide at være her, og det er vi sikker på, at du også vil komme til.
Ansættelsesforløbet
Der er tale om 37 timers stilling og aflønning sker efter gældende overenskomst og forhandling af individuelle tillæg efter principperne i Ny Løn.
Stillingen er til besættelse snarest muligt.
Hvis du vil høre mere
om stillingen, kan du skrive leder af lønadministrationen Sonja Andersen på soande@gladsaxe.dk. Du er også velkommen til ringe på mobil 40 26 64 24.
Vi ser frem til at høre fra dig.
Frist
Send os din ansøgning senest den 13. december 2024 kl. 12.00.
Vi forventer at holde samtaler i uge 51.
Gladsaxe er den første kommune i Danmark, der har indarbejdet FN’s verdensmål i alt, hvad vi gør. Med verdensmålene som ramme arbejder vi for social, miljømæssig og økonomisk bæredygtighed og grøn omstilling. Det gør vi, fordi vi ønsker at gøre en forskel lokalt, der bidrager til en bæredygtig udvikling globalt.
Du kan læse mere om vores arbejde med FNs verdensmål i Gladsaxestrategien.
I Gladsaxe Kommune har vi røgfri arbejdstid.
Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn/identitet, seksualitet, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gladsaxe Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Økonomisk Sekretariat, Rådhus Alle, 2860 Søborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-12-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6159350