Budgetansvarlige konsulenter søges til økonomistyring i specialundervisning og kulturforvaltning i Gladsaxe Kommune

dato

– Gladsaxe Kommune (budgetkoordinator og specialundervisning)

Vil du være med til at bruge økonomistyring som redskab til at skabe et godt børne- og ungeliv?

I Børne- og Kulturforvaltningens økonomiafdeling, Økonomi- og Data, søger vi to udviklings- og helhedsorienterede special- og/eller chefkonsulenter til vores budgetteam. Én konsulent til arbejdet med økonomien på udskilt specialundervisning (inkl. det udskilte 0-6 årsområde) og én budgetkoordinator der også har selvstændige økonomiområder.

I Økonomi & Data er alles indsats afgørende for, at vi lykkes. Vi hjælper hinanden, udvikler økonomistyringen og arbejder som ét hold. Vi er nysgerrige på hinandens perspektiver og drøfter formål og mening med det, vi arbejder med. Du bliver en del af et fællesskab, hvor du får indflydelse på udviklingen af økonomistyringen, og du indtager en central rolle overfor forvaltningens fagchefer. Vi lægger vægt på, at de bedste løsninger skabes i et tværfagligt miljø, og vi arbejder derfor tæt sammen med vores kollegaer fra andre afdelinger.

I Økonomi & Data tror vi på, at god økonomistyring ikke alene handler om incitamentstrukturer, men at økonomistyringen skal samtænke og understøtte de faglige strategier og visioner. Vi bestræber os på at levere strategisk og økonomifaglig rådgivning, der bygger på en dyb forståelse af, hvad det kræver at drive vores velfærdsinstitutioner. Det er vores bidrag til at sikre høj kvalitet for kommunens børn og unge.

Special/chefkonsulent til styring af økonomien for udskilt specialundervisning
På specialundervisningsområdet arbejder Gladsaxe Kommune målrettet med indsatsen "Deltagelsesmuligheder for alle", der skal sikre, at en større andel af kommunens børn og unge bliver en del af almenmiljøerne i skoler og dagtilbud. Vi ser vi positive resultater af vores faglige indsatser, men vores ressourceallokeringsmodeller kræver revision, så styringsbehov, visitationsarbejde og faglige indsatser samtænkes med økonomistyringen.

På området er du ansvarlig projektleder, der skal styrke og lede forandringer af styringsmodellerne i samarbejde med både interne og eksterne samarbejdspartnere. Du har stor økonomifaglig ekspertise og solide erfaringer med projekt- og procesledelse. Du sikrer tillid i omverdenen hos institutionsledere, chefer og direktion, faglige organisationer og politisk niveau.

På økonomiområdet for udskilt specialundervisning (inkl. det udskilte 0-6 årsområde) agerer du økonomisk højre hånd for cheferne for skole og familie og sikrer løbende styring, overblik og økonomiopfølgning. Du er proaktiv, stærk i dine relationer og tager ansvar for en helhedsorienteret opgaveløsning. Du omsætter strategiske visioner fra fagchefer til konkrete forandringer af økonomistyringen og indtænker, hvordan compliancekrav (IM-kontoplan, konteringspraksis mv.) kan samordnes med visionerne.

Du har ansvar for den overordnede økonomistyring, men påtager dig også driftsopgaver med opdatering af takster, opretter tilbud og registrerer elever i fagsystem, når opgaver kalder på det. Stillingen omfatter således både udvikling af økonomistyringen, men også varige driftsopgaver, hvor der skal arbejdes tæt ned i ajourføringen af elever i korrekte tilbud og takster.

Primære opgaver

  • Drift: Budgetlægning og beregning af takster, budgetopfølgning (indeværende år og flerårige prognoser), regnskab (afrapportering, opgørelser mv.), understøttelse af fagchef med analyser og ledelsesinformation, ajourføring af fag og økonomisystem med elever og takster, controlling af områdets udgifter/indtægter, notater, politiske sager mv.
  • Udviklingsopgaver: Ny(e) ressourceallokeringsmodel(ler) for specialundervisningsområdet, opstart primo 2026, nye flerårige udgiftsprognoser, udvikling af økonomistyring og beslutningsgrundlag for fagchefer, direktion mv.

Special/chefkonsulent som budgetkoordinator
I budgetteamet arbejder økonomikonsulenterne med styring og konsolidering af økonomien på Børne- og Kulturforvaltningens områder. Som budgetkoordinator i teamet har du ansvar for, at budgetprocessen og dens delleverancer kører smidigt og efter tidsplanen. Opgaven handler blandt andet om koordinering af forvaltningens årlige budgetbidrag, der indeholder budgetønsker, finansieringsforslag, demografibudgettering, tekniske korrektioner mv.

Økonomikonsulenterne i teamet beregner og leverer indhold fra de enkelte fagområder, mens du samler, kvalitetssikrer materialet og påtager dig de tværgående opgaver. Udover budgetbidraget koordinerer og kvalitetssikrer du besvarelsen af de årlige budgetspørgsmål og sikrer opfølgning på opgaver og analyser som følge af budgetvedtagelsen.

Udover koordinatorrollen varetager du også selvstændigt økonomområderne takstfinansierede institutioner og fællesudgifter. Opgaverne omhandler budgetlægning, budgetopfølgning, analyser og regnskab for institutionerne. Endeligt har du ansvaret for at koordinere processer og opgaver relateret til indkøb og udbud.

Som budgetkoordinator arbejder du tæt op ad chefgruppen, hvor du præsenterer og involverer i budgetprocessens delleverancer samt indarbejder hensyn og behov, der skaber en veltilrettelagt proces. Du sikrer, at dine kollegaer i budgetteamet har overblik over processer og deadlines, herunder udvikler værktøjer, der gør det let og smidigt at udføre sin andel af opgaveløsningen.

Primære opgaver
  • Budgetkoordinator: Koordinering af budgetproces
    • Koordinerer budgetbidrag: Budgetønsker, finansieringsforslag, demografi, tekniske korrektioner mv.
    • Koordinerer og kvalitetssikrer budgetspørgsmål/økonomibestillinger
    • Opfølgning på budgetnoter, bestillinger og nye driftsaktiviteter som følge af budgetvedtagelsen.
  • Selvstændige økonomiområder: Takstfinansierede institutioner og Fællesudgifter
    • Budgetlægning og takstberegning, budgetopfølgning, regnskab, diverse analyser mv.
  • Koordinering af opgaver relateret til indkøb/udbud

Om afdelingen og teamet
Begge stillinger er placeret i budgetteamet, der består af i alt seks økonomikonsulenter. Udover budgetteamet består Økonomi og Data også af følgende teams: Regnskab, Økonomi- og Personalepartnere samt Data. Afdelingslederen for Økonomi og Data er direkte personaleleder for budgetteamets medarbejdere. Økonomi og Data består af ca. 30 medarbejdere og er en af tre afdelinger i Børne- og Kulturforvaltningens stab, der understøtter den samlede forvaltning.

Øvrige oplysninger
Angiv i ansøgningen, om du ser dig selv i stillingen vedrørende "Udskilt specialundervisning (inkl. det udskilte 0-6 årsområde)" eller "Budgetkoordinator inkl. takstfinansierede institutioner og fællesudgifter".

Løn- og ansættelsesvilkår
Lønnen aftales efter gældende overenskomst.

Stillingen er en fast stilling - 37 timer om ugen.

Der indhentes referencer forud for ansættelse.

Yderligere information
Ønsker du at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for Økonomi og Data, Emil Kyhl Bagger, på telefon 31 22 96 11.

Ansøgningsfrist og tiltrædelse
Vi skal modtage din ansøgning senest søndag den 7. december 2025.
Der forventes afholdt samtaler torsdag den 11. december 2025 og mandag den 15. december 2025.

Tiltrædelse pr. 1. februar 2026.

I Gladsaxe tager vi udgangspunkt i borgernes og virksomhedernes behov og trivsel i alt, hvad vi gør. Bæredygtig velfærd og udvikling er en mærkesag for os og vi arbejder for både social, miljømæssig og økonomisk bæredygtighed. Med FN’s verdensmål som ramme ser vi en bæredygtig fremtid som noget, vi skaber sammen – med borgere, virksomheder, foreninger og lokalsamfundet. Du kan læse mere om vores mål i Gladsaxestrategien.

Ingen ansatte i Gladsaxe Kommune må ryge eller bruge tobaksrelaterede produkter i arbejdstiden, som for eksempel snus og vapes.

Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn/identitet, seksualitet, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

BKF Sekretariat og Politisk betjening, Rådhus Alle, 2860 Søborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-12-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/d7c3c5aa-49ca-44c2-b3b8-56b8f3617822

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet