Dedikeret Senior Financial Controller til Whiteaway Group

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Beskrivelse

Er du en erfaren Financial Controller eller revisor med en passion for regnskaber? Har du lyst til at være en aktiv sparringspartner for regnskabsassistenter og sikre en effektiv drift på tværs af teams? Kan du se dig selv i en uformel og professionel arbejdskultur, hvor din trivsel og udvikling er i fokus? Hvis svaret er "ja" til disse spørgsmål, så kan stillingen som Senior Financial Controller hos Whiteaway Group være den næste spændende udfordring for dig! Ansøg nu og vær med til at forme og præge en af Skandinaviens største aktører inden for e-handel af husholdningsapparater.

Som Senior Financial Controller vil du få en central rolle som højre hånd for Head of Finance. Du vil understøtte vedkommende i periodeafslutninger samt bidrage til afdelingens drift og udvikling. Som en af Skandinaviens største aktører inden for e-handel af husholdningsapparater, tilbyder Whiteaway Group en spændende mulighed for at bidrage til virksomhedens fortsatte vækst.
  
Arbejdsopgaver

  • Støtte Head of Finance i periodeafslutninger, herunder årsafslutning
  • Være sparringspartner i forhold til afdelingens drift og udvikling
  • Yde faglig sparring til regnskabsassistenter vedrørende driftsspørgsmål
  • Vejlede den øvrige organisation vedrørende finansielle spørgsmål og metoder
  • Bidrage til optimering af processer og interne kontrolprocedurer
  • Udarbejde nøjagtige og rettidige analyser og rapporter
  • Sikre overholdelse af gældende regnskabsstandarder og lovgivning
  • Indberetning af diverse lovpligtige statistikker i Danmark, Norge og Sverige
  • Medvirke til at øge effektiviteten af processerne i månedsafslutningen
  • Hjælp til konsolidering af regnskaber og afstemning mellemregninger
  • Hjælpe med udarbejdelse af regnskaber efter ÅRL i CaseWare og IFRS-regnskab for koncernen
  • Optimere rapporteringssystemer og værktøjer
  • Mindre bogføringsopgaver i Navision og egne opgaver ved månedsafslutning
  • Ad hoc
  
Om virksomheden
Whiteaway Group er en veldrevet virksomheds gruppe inden for handel med husholdningsapparater. Virksomheden blev grundlagt i 2003 og har siden da etableret sig som en førende spiller på markedet, der i dag beskæftiger mere end 300 medarbejdere. Udover e-handel driver Whiteaway Group også butikker under Skousen-kæden, der tilbyder et bredt udvalg af produkter til kunder i Danmark og Norge. Hovedkontoret er placeret i Aarhus N, hvorfra virksomhedens daglige drift organiseres og styres. Derudover har Whiteaway Group et kontor i Stockholm.

Whiteaway Groups finansafdeling er opdelt i to teams for at imødekomme de forskellige behov og udfordringer i virksomhedens drift. Butiksteamet består af 8 bogholdere, der håndterer bogholderiet for 80 Skousen butikker. Dette team sikrer den korrekte og effektive håndtering af økonomiske transaktioner og processer på butiksniveau.

På koncernniveau varetager koncernteamet de finansielle opgaver for hele virksomheden. Dette team består af 8 bogholdere, 1 controller og 3 lønbogholdere, der arbejder tæt sammen for at sikre en velfungerende finansiel drift på koncernniveau.

Atmosfæren i Whiteaway Group er kendetegnet ved at være uformel, samtidig med at der opretholdes en høj grad af professionalisme. Virksomheden vægter medarbejdernes trivsel højt og arbejder aktivt på at skabe et miljø, hvor alle føler sig velkomne og værdsatte.
  
Du tilbydes tilbud
  • 37 timers stilling
  • 5 uger + 5 feriefridage
  • Fleksible arbejdstider
  • Mulighed for hjemmearbejdsdage
  • Pensionsordning
  • Kantineordning
  • Sundhedsforsikring
  • Aktiv personaleforening
  • Sociale arrangementer
  • Rabat på produkter
  • Løn efter kvalifikationer
  
Personlige kompetencer
Vi søger en kandidat, der er nysgerrig af natur og proaktiv i tilgangen til arbejdsopgaver. Som person trives du med at arbejde detaljeorienteret, og har stærke analytiske og problemløsende evner. Du sætter en dyd i at arbejde proaktivt og besidder et fokuseret arbejdsdrive. Desuden er du en holdspiller, serviceminded og har gode kommunikationsevner. Slutteligt er du struktureret og god til at skabe overblik i en, til tider, travl hverdag samt evner at bevare roen under pres.
  
IT-kompetencer
Du har erfaring med et eller flere økonomisystemer og er vant til at arbejde med Excel på et højt niveau.
  
Uddannelse & Erfaring
Du har en HD eller Cand.merc. Desuden har du minimum 5 års erfaring som controller eller revisor.
  
Sprog
Dansk og engelsk, både skriftligt og mundtligt.
  
Kontaktpersoner
Søren Christiansen & Maja Frøhlke Sørensen
  
Ansøgningsproces
Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.
  
ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden. 
  
Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.
  


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=d621d9ac)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Proselection ApS, Hammerensgade, 1267 København K

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=d621d9ac&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5853193

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet