Dygtig sagsbehandler til Team Sygedagpenge og Fleksløntilskud

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en dygtig sagsbehandler til Team Sygedagpenge og Fleksløntilskud i Gladsaxe Kommune til en faststilling. Vi søger dig, som brænder for den økonomiske og administrative sagsbehandling, primært i forhold til udbetaling af flekslønstilskud, ledighedsydelse, ressourceforløbsydelse, ressourceforløbsydelse under jobafklaring og sygedagpenge.

Kan du arbejde målrettet og sikre en professionel sagsbehandling i forhold til kommunens borgere, arbejdsgivere og samarbejdspartnere, så er du måske vores nye kollega.

Du bliver en del af et ambitiøst team på 7 sagsbehandlere, hvoraf opgaverne relateret til flekslønstilskud, ledighedsydelse, ressourceforløbsydelse, ressourceforløbsydelse (refusion til arbejdsgiver), sygedagpenge og fleksjobrefusion (fleksjob ordning før 2013).

Vores ambition er at være de bedste, hvilket vi tror på sker ved at samarbejde på tværs og ved at skabe en sammenhængende og helhedsorienteret indsats for den enkelte borger. Teamet har et højt fagligt niveau, derfor skal du både være med til at skabe resultater i dit eget team, men i høj grad også understøtte Beskæftigelses- og Socialafdelingens fælles indsatser og resultater.

Dine opgaver
Du kommer til at løfte en bred vifte af opgaver. Opgaverne er primært af administrativ karakter, du kommer desuden til at have telefonisk kontakt med borgerne efter behov, idet vi har et servicecenter, som besvarer fleste af vores opkald.

Konkret bliver dine opgaver blandt andet

  • behandling og udbetaling af flekslønstilskud.
  • behandling og udbetaling af ledighedsydelse, ledighedsydelse under ferie.
  • behandling og udbetaling af sygedagpenge.
  • behandling og udbetaling af ressourceforløbsydelse og ressourceforløbsydelse under jobafklaring.
  • behandling og udbetaling af ressourceforløbsydelse (refusion til arbejdsgiver).
  • behandling og udbetaling af fleksjob refusion anmodninger
  • løbende opgavebehandling fra KY og KSD samt diverse ad hoc-opgaver.
  • behandling af klagesager.

Hvad forventer vi af dig?
  • Du er grundig i din sagsbehandling: Det er et område med meget lovgivning. Du har erfaring med blandt andet Lov om Aktiv socialpolitik, Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats og Lov om Sygedagpenge ifm. beregning af og udbetaling af ydelse, og kan anvende lovgivningen som grundlag, så du og dine kolleger kan træffe de korrekte afgørelser.
  • Du kan se nuancerne: Vi arbejder i en verden, hvor der skal laves konkrete individuelle vurderinger og faglige skøn. Du og dine kolleger sætter en ære i at fortolke lovgivning og anvende Ankestyrelsens principafgørelser i jeres arbejde.
  • Du kan lide, at dit arbejdsområde konstant udvikler sig: Vi arbejder hele tiden på at optimere vores arbejdsgange og samarbejde med de øvrige teams på i Beskæftigelses- og Socialafdelingen. Derudover har du forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation.
  • Du er god til at skrive og tale med borgerne: Du skriver et enkelt, forståeligt dansk og er bevidst om, at borgerne har vidt forskellige forudsætninger og baggrunde. Du skal kunne kommunikere respektfuldt og anerkendende med borgeren.
  • Da vi til dagligt arbejder i mange forskellige fagsystemer, er flair for IT et must: Vi arbejder bl.a. i KY, KSD, Fasit og SAPA.
  • Du er imødekommende og god til at samarbejde med mange forskellige typer af mennesker og fagligheder.

Vi tilbyder
  • Stærkt team med et godt sammenhold, masser af grin og fælles retning.
  • Kompetente og engagerede kollegaer på en arbejdsplads, hvor vi tager afsæt i værdierne Ordentlig, Fælles og Faglig.
  • Et fagligt udfordrende arbejdsmiljø med alsidige opgaver og gode muligheder for udvikling.
  • Et åbent kontorlandskab med fleksible pladser og arbejdszoner, som har fokus på det gode arbejdsmiljø.
  • Fleksibel arbejdstid.
  • Mulighed for hjemmearbejdsdag.

Det bliver du en del af
Du bliver ansat som en af 7 medarbejdere i Team Sygedagpenge og Flekslønstilskud. Team Sygedagpenge og Flekslønstilskud er ét af i alt 4 teams i Ydelse og Administration, som dækker ca. 60 medarbejdere, 4 teamledere og 1 afdelingsleder. Beskæftigelses- og Socialafdelingen i Gladsaxe har tilsammen ca. 400 medarbejdere ansat.

Løn og ansættelsesforhold
Der er tale om en fuldtidsstilling.
Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.

Tiltrædelse sker hurtigst muligt og senest 1. december 2023.

Vil du vide mere?
Hvis du gerne vil høre mere om stillingen på 37 timer med start hurtigst muligt eller pr. den 1. december 2023, er du velkommen til at kontakte teamleder for Sygedagpenge og Flekslønstilskud Ayaan Abdulahi Mohamud på telefon 51 15 72 09 eller via mail AYABMO@gladsaxe.dk.

Ansøgningsfrist
Du kan søge stillingen frem til tirsdag den 23. oktober 2023 inden kl. 12.00.
Vi holder samtaler onsdag den 25. oktober 2023.

Gladsaxe er den første kommune i Danmark, der har indarbejdet FN’s verdensmål i alt, hvad vi gør. Med verdensmålene som ramme arbejder vi for social, miljømæssig og økonomisk bæredygtighed og grøn omstilling. Det gør vi, fordi vi ønsker at gøre en forskel lokalt, der bidrager til en bæredygtig udvikling globalt.
Du kan læse mere om vores arbejde med FNs verdensmål i Gladsaxestrategien.


I Gladsaxe Kommune har vi røgfri arbejdstid.

Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Gladsaxe Kommune, Rådhus Alle, 2860 Søborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5922309

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet