Engagerede og dygtige specialkonsulenter/fuldmægtige til Kontor for Beredskab og Smitsomme Sygdomme i Indenrigs- og Sundhedsministeriet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du mod på og interesse for at arbejde med nogle af de mest aktuelle områder inden for smitsomme sygdomme og sundhedsberedskab? Vil du være med til at udvikle og følge op på politiske initiativer, der skal sikre et velfungerende sundhedsvæsen? Og vil du udfordre og videreudvikle dine kompetencer i tæt samarbejde med dygtige og engagerede kolleger? Så tilbyder vi en spændende og varieret hverdag tæt på de politiske beslutninger.

Om os
I Indenrigs- og Sundhedsministeriet er vi med til at sætte de strategiske rammer for et velfungerende, moderne og effektivt sundhedsvæsen, der fremmer danskernes sundhed og forebygger sygdomme.

I kontoret for beredskab og smitsomme sygdomme arbejder vi bl.a. med håndteringen af smitsomme sygdomme, forebyggelse af antibiotikaresistens, udrulningen af de offentlige vaccinationsprogrammer og sundhedsberedskab. Vi sætter en ære i at få faglighed, ressourcer og politik til at mødes i håndteringen af smitsomme sygdomme og akutte sundhedskriser, så det rette beredskab er til stede til alle.

Du vil komme til at arbejde tæt sammen med andre kontorer i departementet, ministeriets styrelser samt en række andre ministerier, bl.a. Udenrigsministeriet og Finansministeriet. Kontoret indgår herudover i en del internationalt arbejde i regi af bl.a. EU.

Din hverdag hos os
Du får ansvaret for dine egne fagområder, og du vil samtidig indgå i samarbejde med andre kollegaer på tværs af kontoret, ministeriet og koncernen.

Dine primære arbejdsopgaver bliver nogle af følgende:

  • Koordinering af større tværgående projekter internt i ministeriet og på tværs af koncernen.
  • Betjening af ministeren i forbindelse med bl.a. samråd, folketingsspørgsmål, møder og forhandlinger.
  • Politikudvikling inden for regeringens prioriteter. Det kan fx være bidrag til politiske udspil og lignende.
  • Deltagelse i europæisk og internationalt samarbejde om sundhedsberedskab og smitsomme sygdomme.
En hverdag hos os er kendetegnet ved spændende og udfordrende arbejdsopgaver, der stiller høje krav til faglighed, nytænkning og selvstændighed i en positiv og uformel atmosfære. Vi er et kontor, som lægger stor vægt på samarbejde og holdånd. Vi kan lide at have det sjovt og støtter op om hinanden og hjælpes ad.

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Vi forventer, at du har en samfundsvidenskabelig uddannelse fx. cand.scient.pol., cand.jur. eller cand.scient.san.publ. Du har måske flere års erfaring fra en lignende stilling, men du kan også være nyuddannet.

Det er en fordel, hvis du har:

  • erfaring fra en politisk styret organisation,
  • viden om eller interesse for sundhedsområdet.
Vi lægger derudover vægt på, at du:

  • kan agere proaktivt og tage selvstændigt ansvar i samarbejde med dine kollegaer,
  • har god procesforståelse og synes, at det er sjovt at koordinere og samarbejde med andre,
  • har en god politisk forståelse og hurtigt kan sætte dig ind i nye problemstillinger,
  • trives i en hverdag, der indimellem kan være travl og omskiftelig
  • og har stærke kommunikations- og formidlingsevner.
Vi tilbyder
Vi har højt til loftet, en uformel omgangstone og tilbyder et meningsfuldt arbejde på et område med stort fokus, faglige udfordringer og mange spændende opgaver.

Du vil blive en del af et aktivt fagligt miljø, hvor du sammen med dygtige og engagerede kolleger får mulighed for at anvende og udvikle dine kompetencer.

Om ansættelsen
Du bliver, afhængig af kvalifikationer og erfaring, ansat som enten fuldmægtig eller specialkonsulent i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Ved ansættelse som specialkonsulent vil du være omfattet af ministeriets ordning om konsulentfridage. Du vil således have en 39 timers arbejdsuge mod 11 ekstra fridage årligt.

Det er en forudsætning for ansættelsen, at kandidaten kan sikkerhedsgodkendes, og at denne kan opretholdes under hele ansættelsen.

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til kontorchef Anna Nielsen Kjær på tlf. 4090 9248. Send gerne en SMS – så kan vi aftale tidspunkt for et evt. opkald.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 33 og 34.

Du kan læse mere om os på www.sum.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Sundheds- og Ældreministeriet, Holbergsgade 6, 1057 København K

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170849&DepartmentId=7795&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5876460

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet