Engageret medarbejder til kontrolgruppen i Gladsaxe kommune

dato

Gør en forskel og hjælp os med at sikre, at ydelser går til dem, der har ret til dem!

Vi søger en engageret medarbejder med blik for detaljen og sans for retfærdighed. I Kontrolgruppen i Gladsaxe Kommune arbejder vi med forebyggelse og afdækning af socialt bedrageri gennem løbende indsatser og projekter. Vores sager opstår fra interne undringer, borgerhenvendelser, registersamkøringer m.m., men også fra egne initiativer.

Vi tilbyder

  • en spændende og meningsfuld stilling i et engageret team
  • et tæt samarbejde med kompetente kollegaer i en temaorienteret kultur
  • ugentlige team- og sparringsmøder samt 1-1 samtaler med leder
  • fleksible arbejdsforhold med mulighed for hjemmearbejde
  • adgang til kommunens personalegoder som træning, sundhedstilbud og sociale arrangementer og et godt arbejdsklima
Når du bliver en del af vores team, får du ikke kun dygtige kollegaer, men også en arbejdsplads, der bygger på værdierne ordentlig, fælles og faglig. Du vil blive tilknyttet en mentor og får en grundig onboarding, der sikrer, at du kommer godt i gang.

Dine ansvarsområder vil være, at
  • yde en helhedsorienteret vejledning til borgere og kollegaer, så socialt bedrageri undgås
  • afdække sager om muligt snyd med sociale ydelser
  • deltage i borgersamtaler
  • indgå i et samarbejde med interne samarbejdspartnere
  • indgå i en fælles myndighedsindsats med andre kommuner og myndigheder
  • foretage uanmeldte virksomhedsbesøg
  • anmelde sager til politiet

I Gladsaxe Kommune er fagafdelingerne ansvarlige for at træffe afgørelser i sagerne, mens kontrolgruppen arbejder med de sager, som fagafdelingerne ikke kan afslutte.

Kontrolgruppen som team
En af vores dygtige kollegaer stopper, vi søger derfor en ny medarbejder. Vores team er en del af enheden Ydelse & Administration og Borgerservice, som består af 60 medarbejdere, herunder en enhedsleder og tre teamledere. Kontrolgruppen består af to fuldtidsmedarbejdere og én deltidsmedarbejder og refererer til lederen af Borgerservice.

Hvad kræver stillingen?
Som medarbejder skal du kunne håndtere komplekse og udfordrende sager, samtidig med at du arbejder selvstændigt og struktureret. Det er vigtigt, at du er robust og har både personlige og faglige kompetencer til at navigere i krydspres.

Vi søger en kollega, der
  • har erfaring med helhedsorienteret sagsbehandling eller kendskab til social lovgivning fx LAS, Sygedagpenge, andre?
  • er nysgerrig og tænker kreativt i forhold til sagsbehandling
  • arbejder struktureret og effektivt med kompleks lovgivning
  • formulerer sig både til borger og til myndighedspersoner
  • er empatisk og tillidsskabende, men samtidig en myndighedsperson, der kan være kritisk, når det er nødvendigt
  • kan samarbejde på tværs af organisationen og med mange forskellige faggrupper
  • har administrativ erfaring med fokus på systematik og grundighed
  • er vant til at bruge IT-systemer og registre effektivt
  • er fleksibel i forhold til arbejdstid ved særlige indsatser

Er dette noget for dig?
Hvis du føler, at du har de nødvendige faglige kvalifikationer, den rettemotivation og en stærk forståelse for de værdier, der driver vores arbejde, vilvi gerne høre fra dig.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn efter Ny løn-principper, der afspejler dine kvalifikationer og funktion

For yderligere information om stillingen
kan du kontakte Mark Jensen på telefon 39 57 57 17.

Frist
10. august 2025 – samtaler forventes afholdt i uge 34.

Opstart og praktisk info
  • Arbejdssted: Gladsaxe Kommune (primært Rådhuset i Borgerservice)
  • Tiltrædelse: 1. oktober 2025
  • Arbejdstid: 37 timer pr. uge

Er du klar til at gøre en forskel og blive en del af vores team?
Er du nysgerrig på stillingen? Kontakt os gerne for en uforpligtende samtale – enten telefonisk eller over en kop kaffe. Vi vil gerne hjælpe dig med at vurdere, om dette er den rette mulighed for dig, inden du sender din ansøgning.

I Gladsaxe tager vi udgangspunkt i borgernes og virksomhedernes behov og trivsel i alt, hvad vi gør. Bæredygtig velfærd og udvikling er en mærkesag for os og vi arbejder for både social, miljømæssig og økonomisk bæredygtighed. Med FN’s verdensmål som ramme ser vi en bæredygtig fremtid som noget, vi skaber sammen – med borgere, virksomheder, foreninger og lokalsamfundet. Du kan læse mere om vores mål i Gladsaxestrategien.

Ingen ansatte i Gladsaxe Kommune må ryge eller bruge tobaksrelaterede produkter i arbejdstiden, som for eksempel snus og vapes.

Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn/identitet, seksualitet, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

SSF BUB, Gladsaxevej, 2860 Søborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-08-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/1bc9e091-0bb9-4651-88d3-572f1c8a4c02

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet