Er du den nye pædagogmedhjælper i Nordstjernens udflytterbørnehave?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Grundstenen i Nordstjernen er relationsarbejdet. Dette vægter vi højest, og vi er gode til det. Det er den voksnes ansvar at skabe relationer til børn, mellem børn, til forældre, kolleger og ledelse, og det er en forudsætning for det gode børneliv. Vi har en grundbog, der understøtter tilknytningsarbejdet, og du vil hurtigt høre om ”hajmusik”.

Matriklen ligger ud til smukke marker, skov og med gåafstand til fjorden. Vi har opsamling, hvor vores vuggestue også ligger, ved Sankt Hans Torv. Børnehaven består af 52 skønne børn fordelt på 2 grupper med 4 voksne tilknyttet hvert team. Vores vuggestue består af 36 børn fordelt på tre grupper med 11 medarbejdere.

Det gode børneliv i Nordstjernen hænger sammen med et af vores mantra om den gode hverdag – den er du med til at skabe ved at gribe mulighederne i hverdagens gyldne stunder og ved at tage ansvar for opretholdelsen af hverdagens struktur, rutiner, planlægning og evaluering. Vi går alle foran med at praktisere den gode stemning, vi leger med børnene, hvor børnene er, vi viser vejen og bygger bro til det endnu ukendte.

Vi prioriterer at dele børnene op i meningsfulde, mindre grupper, og vi kan lede børnegrupperne selvstændigt. Vi drager nysgerrigt på ture i vores skønne omgivelser, hvor vi undersøger årstidernes gang samt alverdens fænomener og sammenhænge. Vi leger med kroppen, med ord og lege fra den pædagogiske idræt, vi synger og bygger huler, vi laver bål, kigger efter fugle og insekter og meget mere - alt sammen i fordybelse med øje for børnenes interesse og perspektiv.

Vi tilbyder et læringsfællesskab, hvor

  • vi stræber efter høj faglig viden – hvor det primære arbejde består i at skabe tryg tilknytning til og udforskning for det enkelte barn gennem et konstant relationelt fokus. Vi arbejder med vores grundbog Se barnet Indefra, som alle medarbejdere læser og praktiserer. Vi har kontinuerligt temaerne i bogen oppe på vores faglige p-møder, hvilket bidrager til udviklingen af vores fælles faglige sprog og skaber retning for arbejdet
  • retningen for husets pædagogik er værdifunderet – retningen for alles handlinger er at rammesætte det gode børneliv – med zonen for nærmeste udvikling som pejlemærke. Det enkelte barn ses, høres, forstås og støttes i at indgå i relation til sig selv og andre. Vores blik er rettet mod barnets deltagelsesmuligheder i de små, større og store praksisfællesskaber og aktiviteter, som barnet dagligt indgår i
  • vi vægter det gode læringsfællesskab gennem løbende evaluering, bidragstænkning, tydelig og åben kommunikation samt mod. Aktiv lytning i børne- og voksenhøjde er nøglen og bærende i vores måde, hvorpå vi i fællesskab lykkes med kerneopgaven. Vi er altid nysgerrige på, hvordan vi skaber gode deltagelsesmuligheder for alle børn som legende rollemodeller. Vi indsamler løbende data herpå til brug for analyse, refleksion og justeringer af praksis i det enkelte team og videndeler gerne
  • vi praktiserer konstruktiv, positivt forventende feedback og ser det som grundlæggende nødvendigt at begå fejl, for at vi kan udvikle os individuelt og sammen
  • ledelsesstilen bygger på autenticitet, relation, samskabelse, nysgerrighed, tydelighed, mod, konfrontation, fagfaglighed, udvikling samt daglig sparring med stor viden om børn og familier i udsatte positioner
  • vi planlægger en organiseret hverdag ud fra de fire årstider, børnenes perspektiv, børn i udsatte positioner, ugentlige evalueringer og nye gode ideer. På denne måde skaber vi forudsigelighed og tydelighed i rammerne for god trivsel, udvikling og dannelse gennem fordybende leg i sjove og lærende aktiviteter med alle børn
  • vi praktiserer en mødestruktur med henholdsvis 10 faglige afdelings- og personalemøder årligt, en månedlig onsdag aften, faste teammøder hver tredje uge, daglige organiseringsmøder, planlægningsmøde hver mandag og evalueringsmøde hver fredag samt tværfaglige samarbejdsmøder og to årlige p-dage. Derudover vores traditionsbundne forældrearrangementer som julefest, sommerfest og plante-/arbejdsdag, forældremøder, madlavningsaften mv.
  • vi har et stærkt samarbejde og en tæt dialog med kolleger, ledelse og forældre, og hvor kvalitet i indkøringer prioriteres højt
Der er altid mulighed for udvikling gennem deltagelse i projekter, idet vi enten bliver kastet ud i projekter, eller selv opfinder nogle projekter, der avler viden og erfaringer til vuggestuen og den enkeltes faglige og kreative udvikling.

Vi søger en medarbejder, der brænder for at være en del af ovenstående, og som er nysgerrig på at gøre karriere inden for pædagogfaget.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattester.

Stillingen er på fuld tid, og du skal starte den 1. september 2023. Arbejdstiden ligger i tidsrummet kl. 7.00-16.45 hver dag, og vi har et månedligt p-møde onsdag kl.16.45-19.45.

Hvis du har spørgsmål eller kunne tænke dig en rundvisning, kan du kontakte pædagogisk leder Michael Lauridsen på 2151 9447.

Søg via linket senest søndag den 13. august 2023
Vi afholder samtaler løbende.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193503&DepartmentId=19636&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5880818

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet