BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være en del af et stærkt fagligt miljø? Vil du være med til at finde de bedste løsninger på naturområdet? Så se her!
Vi søger en erfaren generalist i kontoret for Vild Natur og Biodiversitet til arbejdet med regeringssager og forelæggelse af sager for miljøministeren, ordførere og Folketing.
Hvad kommer du især til at arbejde med?
Vi tilbyder en spændende stilling, hvor du sammen med engagerede kollegaer får mulighed for at arbejde med aktuelle politiske opgaver og implementering af regeringsgrundlaget på naturområdet. Dit arbejde vil bl.a. bestå i koordinering af sager til regeringsudvalg, udarbejdelse af samrådstaler, oplæg til finanslovforhandlinger m.v.
Du kommer til at arbejde tæt sammen med mange kollegaer og fagligheder, f.eks. jurister, biologer, forstkandidater og geografer samt kollegaer med samfundsvidenskabelige uddannelser inden for f.eks. statskundskab, sociologi og antropologi – både i kontoret og på tværs af departementet, med vores styrelser, interessenter og andre ministerier. Vi har en stærk sparringskultur og hjælper hinanden.
Du bliver en del af et kontor, hvor vi arbejder med natur- og biodiversitet til lands og til havs - nationalt, på EU-niveau og internationalt. Vi er i fuld gang med forberedelsen af det danske formandskab i 2025.
En generalist i kontoret fortæller: ”Det er både virkelig spændende og lærerigt at arbejde som generalist i Vild Natur og Biodiversitet, fordi man kommer helt tæt på de politiske processer på et område med stor bevågenhed og aktualitet. Som generalist får man mulighed for at udvikle sine koordinationsevner og skærpe sin politiske sans, f.eks. ved at samarbejde med andre fagligheder, ministerier og interessenter om vigtige regeringsdagsordener”.
Kontoret har bl.a. ansvaret for en række af regeringens prioriteter, bl.a. rejsning af 250.000 hektar ny skov, naturnationalparker, en ny natur- og biodiversitetslov, EU's naturgenopretningsforordning og indspil til havplanen.
Charlotte Brøndum, der er kontorchef i kontoret, fortæller:
”Som generalist i Miljøministeriet vil du hurtigt opdage, at samarbejde på tværs og planlægning af politiske forhandlingsforløb er kompetencer, der er meget værdsat hos os. Som leder lægger jeg stor vægt på, at vi har tillid til hinanden, og at vi hjælper hinanden – vi kan ikke løse sagerne alene, og vi har alle et ansvar for at løse opgaven rigtig godt. Det skal være udviklende og sjovt at gå på arbejde. Derfor er jeg også glad for de mange gode relationer, der er og hele tiden opstår i kontoret og ministeriet”.
Vores forventninger til dig
Du har en samfundsvidenskabelig kandidatuddannelse eller anden relevant uddannelse. Det vil være godt, hvis du har erfaring fra et ministerium eller arbejdet i en politisk styret organisation.
Vi lægger vægt på, at du:
- Motiveres af at tilrettelægge, styre og drive processer, så de bliver gode.
- Kan lide at arbejde med politiske dagsordener sammen med kollegaer med forskellige faglige baggrunde.
- Arbejder struktureret og er god til at prioritere i dine sager.
- Er opsøgende og god til at inddrage og samarbejde med kollegaer, styrelser, ministerier og organisationer.
- Formulerer dig godt skriftligt og kan fremlægge sager med klart blik for det væsentlige og med øje for modtageren.
Du bliver en del af en arbejdskultur, hvor både engagement, høj faglighed, professionalitet og medmenneskelighed har en stor plads.
Du kommer til at betjene miljøministeren og Folketinget.
Du bliver en del af et departement med gode muligheder ift. din videre karriere. Du kan læse mere om en karriere som jurist i Miljøministeriets departement her: karriere-som-generalist
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker som fuldmægtig eller konsulent i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).
Der vil afhængig af kvalifikationer være mulighed for at forhandle kvalifikationstillæg.
Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner, og tjenestestedet er departementet, Frederiksholms Kanal 26, 1220 København K.
Stillingen er på fuld tid og ønskes besat pr. 15. august 2023.
Yderligere oplysninger – kontakt os gerne
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Marie D. Kongerslev på
tlf. 21 14 76 43.
Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV og eksamensbevis for både bachelor- og kandidatuddannelse senest søndag den 11. juni 2023.
Vi forventer at afholde samtaler torsdag den 15. juni 2023. Der vil i forbindelse med samtalen skulle løses en case hjemmefra af en times varighed.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gladsaxe Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Miljøministeriets Departementet, Slotsholmsgade 12, 1216 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=168960&DepartmentId=8015&MediaId=3653&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5833945