JURIDISK SEKRETARIAT I PLAN- LANDDISTRIKTSSTYRELSEN SØGER JURISTER (mulighed for deltidsansættelse)

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en dygtig jurist, der kunne tænke sig en hverdag i et juridisk miljø med højt til loftet og bredde i opgavevaretagelsen? Foretrækker du et arbejdsmiljø, hvor man spiller hinanden gode?

Har du lyst til at arbejde i en tværgående ”advokatenhed” i en mindre styrelse, der arbejder tæt på de politiske beslutningsprocesser i nært samarbejde med departementet og inden for områder, der har stor samfundsmæssig betydning og mange interessenter? Så er du måske vores kommende kollega.

Plan – og Landdistriktsstyrelsens fagområder omfatter fysisk planlægning og byudvikling samt udviklingen af landdistrikter og de små øsamfund. Styrelsen har bl.a. ansvaret for udvikling og administration af en række love. Vi arbejder særligt med regeludvikling, departements- og ministerbetjening samt tilsyn og sagsbehandling inden for flere lovområder, herunder planloven, sommerhusloven, kolonihaveloven, lov om testcentre for store vindmøller ved Høvsøre og Østerild mv.

Aktuelt er der i de enkelte fagcentre blandt meget andet fokus på planlægning for VE, udmøntning af den politisk aftale ”mere liv i bymidter og landdistrikter”, forsøgsordning for vintercampering, og forslag om ændring af planloven er pt i ekstern høring. Styrelsen er desuden ansvarlig for en række digitale systemer og den underliggende regulering, herunder plandata.dk.

Om stillingen

Juridisk sekretariat løser som stabsfunktion og rådgivningsenhed en bred vifte af opgaver af juridisk karakter. Vi rådgiver og bistår direktionen og styrelsens fagcentre inden for eksempelvis

  • Lovproces, -teknik og -udarbejdelse
  • Regelfortolkning, hjemmel- og ansvarsvurderinger
  • Specialiseret stats- og forvaltningsretlige spørgsmål
  • Aktindsigt, særligt i medfør af miljøoplysningsloven
  • Ekspropriation
  • Statsstøtte
  • Kontrakt- og udbudsret
Det juridiske sekretariat udgør endvidere en fleksibel ressource for juridisk kompetence, som styrelsens fagcentre efter aftale kan trække på i tilfælde af spidsbelastningsperioder omkring udarbejdelse lovforslag mv. Derudover har sekretariatet en nøglerolle i driften af styrelsens tværgående juridisk faglige netværk, bidrager med generel juridisk sparring inden for fagcentrenes områder og koordinerer styrelsens lovprogram mv.

Du vil indgå i den generelle arbejdsfordeling i teamet og vil derfor skulle løse opgaver på hele sekretariatets område. Opgaverne spænder vidt, og du vil skulle have mod på at beskæftige dig med både områder, hvor du har stor erfaring og områder, der kræver, at du sætter dig ind i nyt stof.

Det vil være muligt at udbygge din erfaring med relevante kurser med henblik på at dygtiggøre dig. Sekretariatet og styrelsen generelt værdsætter godt kollegaskab, stærke faglige miljøer og god mulighed for at sparre om opgaverne.

Juridisk sekretariat består af 5 juridiske medarbejdere (herunder deltidsansatte) ud over den juridiske chef.

Om dig

Du har en uddannelse som cand.jur. og gerne erfaring fra centraladministrationen med politisk betjening, lovarbejde og andre af sekretariatets arbejdsområder.

Du skal kunne yde juridisk rådgivning på højt niveau, og du er en god formidler og kollega, der sætter pris på, at dit arbejde har værdi for andre. Sekretariatet er en enhed, hvor vi har fokus på løsninger i fællesskab på tværs af opgaverne i sekretariatet og på tværs af styrelsen. Du skal kunne lide at arbejde et sted, hvor vi spiller hinanden gode, samtidig med at der er fokus på udvikling af dine personlige kvalifikationer.

Du motiveres af udfordringer og varierende opgaver, og du trives med en omskiftelig hverdag. Du kan sætte dig ind i organisationens behov og se dit arbejde i et større perspektiv.

Vi ser gerne, at du udviser ”kan og vil”- tilgang, når opgaver skal løses. Som person er du serviceminded, udadvendt og dygtig til at skabe gode relationer og samarbejde på tværs.

Om Plan – og Landdistriktsstyrelsen

Plan – og Landdistriktsstyrelsen er en styrelse under Kirkeministeriet med ansvar for fysisk planlægning og byudvikling samt udviklingen af landdistrikter og de små øsamfund. Vi er en ambitiøs og moderne myndighed, der lægger vægt på at skabe resultater af høj kvalitet og på et godt og tillidsfuldt samarbejde med vores interessenter og samarbejdspartnere. Styrelsen har afdelinger i København og Nykøbing Falster, og vi er ca.120 medarbejdere. Tjenestestedet er i København.

Du kan læse mere om styrelsen her: http://www.plst.dk

Løn og ansættelsesforhold

Stillingerne er til besættelse snarest muligt. Det er som udgangspunkt faste stillinger på 37 timer om ugen, men der kan være mulighed for deltid. Ansættelsen sker efter gældende overenskomst mellem relevant faglig organisation og Finansministeriet med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer. Du indplaceres som fuldmægtig, specialkonsulent eller chefkonsulent afhængigt af dine kompetencer.

Der kan være perioder med en højere arbejdsbelastning, men vi tilstræber at tilrettelægge arbejdet fleksibelt og med respekt for, at der skal være plads til fritid og familieliv.

Der er mulighed for fleksibel arbejdstidstilrettelæggelse med fysisk tilstedeværelse på kontoret kombineret med 1-2 ugentlige hjemmearbejdsdage, til hvor der bliver stillet relevant udstyr og inventar til rådighed.

Vil du høre mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte juridisk chef Tania Bach Frydensberg på telefon 2939 6920.

Arbejdssted

Plan- og Landdistriktsstyrelsen

Carsten Niebuhrs gade 43

1577 København V

Arbejdsstedet er tæt på Dybbølsbro Station, med gode forbindelser til offentlig transport. Der er parkeringsmulighed i husets egen parkeringskælder.

Ansøgning

Hvis det lyder som noget for dig, så klik på "Søg stilling"-knappen. Din ansøgning, CV og eksamensbevis skal være modtaget senest torsdag d. 17. august kl. 10.00. Samtaler afholdes løbende og kan indeholde løsning af en opgave.

Plan – og Landdistriktsstyrelsen ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Vesterbro, Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170076&DepartmentId=10053&MediaId=3389&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5885002

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet