Jurist i starten af karrieren søges til arbejde med lovforslag og ministerbetjening

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du nyuddannet eller har et par års erfaring som jurist? Har du lyst til at prøve kræfter med arbejdet som jurist i et departement? Og vil du lære at udarbejde lovforslag og løse praktiske juridiske problemstillinger på højeste faglige niveau? Så er du måske vores nye kollega i Juridisk Kontor i Børne- og Undervisningsministeriets departement.



Om arbejdsopgaverne

Som vores nye jurist indgår du i et team sammen med kontorets øvrige medarbejdere. Du vil få vejledning og sparring af kontorets erfarne jurister og vil hurtigt blive inddraget i en bred vifte af kontorets sagsområder. Eksempler på konkrete arbejdsopgaver er:

  • Udarbejdelse af udkast til lovforslag og ministerbetjening
  • Behandling af aktindsigtssager
  • Konkrete sager – fx i forhold til databeskyttelsesforordningen


Om kontoret

Juridisk Kontors overordnede opgave er at hjælpe børne- og undervisningsministeren og ministeriets øvrige enheder med juridisk rådgivning på højeste faglige niveau. Kontoret er således ansvarlig for udarbejdelsen af ministeriets lovforslag i tæt samarbejde med husets fagkontorer.



Vi er pt. 15 kollegaer i kontoret, og alle er jurister. Vi har et stærkt fagligt miljø, som er kendetegnet af både stor mulighed for selvstændighed i opgaveløsningen og rig mulighed for sparring med dygtige kollegaer.



Blandt kontorets mest centrale opgaver kan nævnes:

  • Udarbejdelse af lovforslag og håndtering af de tilknyttede lovgivningsprocesser, herunder ministerbetjening i forbindelse med lovgivningsarbejdet
  • Rådgivning og sparring i forhold til spørgsmål om grundlov og Danmarks internationale forpligtigelser
  • Rådgivning og sparring om juridiske spørgsmål inden for centrale tværgående love, herunder forvaltningsloven, offentlighedsloven, databeskyttelsesforordningen, databeskyttelsesloven samt i forhold til EU-retten
  • Behandling af departementets aktindsigtssager i samarbejde med fagkontorer
  • Rådgivning og sparring om udbudsretlige spørgsmål
  • Indgang for ombudsmandssager


Om dig

Du har en juridisk kandidatuddannelse. Vi ser gerne, at du har erfaring fra studenteransættelser med juridisk arbejde fra fx staten eller en kommune eller et par års erfaring efter endt uddannelse. Det er centralt, at du har lyst til at arbejde i en politisk styret organisation med et bredt opgavefelt af såvel generelle som mere specialiserede opgaver. Ligeledes er det væsentligt at du har særlig interesse for lovgivningsprocessen, da udarbejdelse af lovforslag mv. er en af kontorets kerneopgaver.



Herudover forventer vi, at du:

  • har lyst til at arbejde med en bred vifte af juridiske emner i et politisk miljø
  • trives med et stort selvstændigt ansvar


Løn- og ansættelsesvilkår

Du bliver ansat som fuldmægtig efter fællesoverenskomsten for akademikere i staten. Der er mulighed for at forhandle et personligt tillæg, alt efter erfaring og kompetencer.



Ansættelsen er pr. 1. november 2023 eller snarest herefter.



Arbejdstiden er gennemsnitligt 37 timer ugentligt.



Ansættelses- og tjenestedet er Frederiksholms Kanal 25, 1220 København K.



Vil du vide mere?

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Ole Hvilsom Larsen på telefon 22 67 03 14. Du kan også læse mere om Børne- og Undervisningsministeriet på vores hjemmeside ww.uvm.dk.



Lige nu er der også en ledig stilling i kontor for erhvervsuddannelser og de erhvervsrettede voksen- og efteruddannelser i Børne- og Undervisningsministeries departement. Du kan læse mere her.



Sådan søger du

Send din ansøgning, cv og eksamensbevis senest 3. september 2023 Du søger stillingen via linket i annoncen.



Vi forventer at holde samtaler i uge 36-37. I forbindelse med samtalerne kan indgå en case.



Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund – vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.











INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

BUVM - Departementet, Frederiksholms Kanal 21, 1220 København K

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171551&DepartmentId=6062&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5892528

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet