BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Ønsker du ansvar for selvstændigt at træffe afgørelser, der gør en forskel for borgerne? Leder du efter et stærkt fagligt miljø med mange juridiske fagfæller, videndeling og godt kollegaskab? Og søger du et sted med mange udviklingsmuligheder og forskellige juridiske emneområder og fleksibilitet i hverdagen? Det får du i Ankestyrelsen.
Børn, pensioner, arbejdsskader, beskæftigelse, støtte til ældre, enlige og personer med handicap - og mere til; vores sagsområder dækker bredt, og vi gør en forskel for mennesker i en situation, hvor de har brug for hjælp og støtte. Det er en stor og vigtig opgave, og heldigvis er vi mange om at løse den.
Du bliver en del af et stærkt fagligt fællesskab på +350 jurister, der hjælper dig med grundig indføring i vores faglige områder og med løbende sparring, så du hurtigt bliver kompetent til selv at træffe afgørelse. Udover dygtige og hjælpsomme kolleger får du hos os en chef, der selv har en høj juridisk faglighed, og som kan give dig konkret feedback og sparring.
Hør fra vores medarbejdere, hvad de i øvrigt siger om at arbejde i Ankestyrelsen her:
Som jurist hos os vil din hovedopgave bestå i selvstændigt at træffe afgørelser i klagesager, der kan have stor betydning for den enkelte borger og for praksis på området. Det betyder en arbejdsdag med et stort ansvar. Samtidig giver det god fleksibilitet og mulighed for, at du kan tilrettelægge dit arbejde, så det passer godt ind i dit liv i øvrigt. Med udgangspunkt i opgaveløsningen tilbyder vi fleksibel arbejdstilrettelæggelse, herunder flekstid for fuldmægtige og mulighed for at aftale hjemmearbejde i op til 2 dage ugentligt.
Med tiden får du desuden mulighed for at prøve kræfter med mange andre typer opgaver, fx vejledning og undervisning, bidrage til høringssvar om lovforslag, § 20 spørgsmål, og ikke mindst at forberede og skrive principmeddelelser, der sætter retning for lovfortolkning og praksis på vores faglige områder.
Vores mange sagsområder og mobilitetsordning betyder, at du opbygger en bred juridisk faglighed og ekspertise på centrale velfærdsområder og på forvaltningsretten. Læs mere om mobilitetsordningen og karrierevejene i Ankestyrelsen her:
Vi har brug for, at du har
- overblik og evnen til at finde kernen i en sag – også når den er på 500 sider
- styr på din juridiske metode og forvaltningsretten, så du kan skære sagerne til med blik for kvalitet og effektivitet
- en skarp pen, så du kan skrive klare og præcise afgørelser, som borgere og førsteinstanser forstår
- lyst og evne til faglig sparring og generøst kollegaskab
- mod på en stejl læringskurve og på at tage ansvar for din egen sagsportefølje og egne mål.
Så glæder vi os til at modtage din ansøgning senest tirsdag den 30. maj 2023. Vedhæft desuden cv og eksamensbevis med karakterer fra både bachelor- og kandidatuddannelse. Har du andre relevante dokumenter, er du velkommen til også at vedhæfte dem.
Vi forventer at holde samtaler i uge 23 og 24, og vi ser gerne, at du kan begynde 1. august 2023.
Du skal søge via linket her på siden.
Praktiske oplysninger
Ankestyrelsen har adresser i København og Aalborg. Du vil i ansøgningsprocessen skulle tilkendegive, om du ønsker arbejdssted i Aalborg eller København.
Du bliver ansat efter overenskomsten for akademikere i staten. Er du færdiguddannet bliver du ansat som enten fuldmægtig eller konsulent afhængigt af dine kvalifikationer. Har du bestået din bachelor, men ikke din kandidat endnu, bliver du ansat som bachelor på deltid, indtil du har bestået din kandidat, hvor du overgår til fuldmægtigansættelse.
Ansættelsesområdet er Social-, Bolig- og Ældreministeriet med tilhørende institutioner.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til ankechef Steen Østergaard Jensen (København), 61 89 75 40, eller ankechef Jannie Kristensen (Aalborg), 61 89 71 94.
Vi opfatter mangfoldighed i medarbejdergruppen som en styrke. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingerne.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gladsaxe Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Ankestyrelsen, Teglholmsgade 3, 2450 København SV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 28-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171446&DepartmentId=6085&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5890415