Jurister til Slots- og Kulturstyrelsens Medieenhed

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Interesserer du dig for mediernes udvikling og rammevilkår, herunder børn og unges brug af digitale tjenester? Er du grebet af offentlig ret og har du lyst til at arbejde i centraladministrationen med klassiske juridiske discipliner og en bred skare af aktører? Så er du måske en af vores nye jurister?



Om jobbet

I Slots- og Kulturstyrelsen yder vi faglig rådgivning til kulturministeren og bidrager til gennemførelse af regeringens målsætninger på kulturområdet.

I Medieenheden beskæftiger vi os bl.a. med sekretariatsbetjening af Radio- og tv-nævnet, Medienævnet samt Medierådet for Børn og Unge.

Du bliver en del af sekretariatet for Medierådet for Børn og Unge eller sekretariatet for Radio- og tv-nævnet.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. består i juridisk rådgivning og sparring på tværs af Medieenhedens faglige områder, sekretariatsbetjening af råd og nævn, tilskudsadministration, udarbejdelse af notater, vejledninger og retningslinjer, departementsbetjening m.v. Du vil blive én af enhedens nøglepersoner i forhold til juridisk kvalitetssikring af de produkter hele enheden producerer.

Som ny kollega får du ansvaret for en varieret opgaveportefølje og du kommer til at arbejde med både korte deadlines og den langsigtede udvikling af medieområdet. Du vil få mange kontaktflader og skal samarbejde med mange forskellige aktører, både internt og eksternt, der bl.a. spænder over tech-aktører og interesseorganisationer til public service-udbydere og små lokale radio- og tv-stationer.

Vi er dedikerede og lægger vægt på, at vores vurderinger, vejledninger og afgørelser altid er både juridisk holdbare og løsningsorienterede.



Vigtigste arbejdsopgaver vil være at:

  • Bidrage til juridisk kvalitetssikring på tværs af hele enhedens fagområder
  • Følge initiativer om EU-lovning og national lovgivning på hele medieområdet
  • Yde juridisk bistand i forbindelse med udarbejdelse og implementering af ny lovgivning
  • Yde rådgivning om grundlæggende forvaltningsret
  • Bidrage til departementsbetjening
  • Deltage i konkret sagsbehandling, herunder i relation til særligt komplekse sager, aktindsigtssager og klagesager
Du vil få 25 kolleger, som til trods for travlhed, lægger stor vægt på, at det skal være berigende og meningsfuldt at gå på arbejde. Du vil få gode rammer for at arbejde og fritid hænger sammen og en chef, der prioriterer din trivsel og udvikling og som vil understøtte, at du hele tiden er opdateret på regler og nyeste praksis, bl.a. gennem kurser og netværk.



Om dig

Vi forventer, at du er uddannet cand.jur. eller cand. merc. jur. Desuden forestiller vi os, at

  • Du har stærke offentligretlige juridiske kompetencer og har lyst til at løse komplekse sager på medieområdet
  • Det vil være en fordel, hvis du har juridisk erfaring fra centraladministrationen eller fra en interesseorganisation, men det er ikke et krav.
  • Du sætter gerne din juridiske faglighed i spil for at opnå holdbare løsninger
  • Du har interesse for sekretariatsbetjening
  • Du er god til at kommunikere på tværs af faggrænser, både når du skriver letforståelige notater og afgørelser, og når du taler med kolleger, journalister, interesseorganisationer mv.
  • Du er en god kollega og bidrager til et godt arbejdsmiljø, både fagligt og socialt


Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingerne er fuldtidsstillinger. Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikerne.



Information og ansøgning

Du kan læse mere om os på www.slks.dk. Har du spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte teamleder Johan Loller på tel. 33 74 51 72, teamleder Casper Hollerup på tel. 20 33 85 60 eller specialkonsulent Søren F. Jensen tel. 33 73 33 27.

Din motiverede ansøgning sendes via det elektroniske ansøgningsmodul på www.slks.dk/job senest den 26. juni 2023. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” nederst på siden. Du bedes vedhæfte CV, eksamensbeviser med karakterudskrifter og andre relevante bilag.

Vi forventer at holde samtaler i uge 27 med henblik på ansættelse fra 1. september 2023.

Vi betragter forskellighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Slots- og Kulturstyrelsen, H.C. Andersens Boulevard 2, 1553 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169726&DepartmentId=6071&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5846614

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet