Kontorchef til Beskæftigelsesministeriets Kontor for Økonomi

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi vil skabe en arbejdsplads og et arbejdsmarked i verdensklasse. Derfor søger vi en kontorchef, som kan sætte barren højt, og som vil stå i spidsen for det økonomiske område i Beskæftigelsesministeriet.

Bæredygtige løsninger i samarbejde I Kontor for Økonomi spiller vi en central og tværgående rolle i departementet, fordi vi varetager økonomiske analyser og konsekvensberegninger af lovforslag og reformer, koordination og udarbejdelse af finansloven på ministerområdet samt budgettering og styring af ministerområdets samlede budget på ca. 300 milliarder kr. Dit arbejde vil derfor betyde noget for mange mennesker og påvirke alle faserne i vores arbejdsliv.

Vi tilbyder et uformelt, men ambitiøst fællesskab, som løbende vil udfordre og udvikle dig. Samarbejde er omdrejningspunktet for alt, hvad vi laver. Og vi ved, at vi finder de bedste løsninger, når forskellige fagligheder spiller sammen.

Din hverdag som kontorchef Som kontorchef skal du være med til at skabe rammerne for et stærkt økonomifagligt miljø. Du skal omsætte overordnede strategiske mål til konkrete indsatser og resultater og omsætte idéer og politiske visioner til fagligt solide beslutningsgrundlag. Du skal i hverdagen være sparringspartner for dine medarbejdere og kolleger og være med til at sikre høj kvalitet i opgaveløsningen.

Det er vigtigt, at du medvirker til at fastholde og udvikle gode samarbejdsrelationer karakteriseret af gensidig respekt. Det gør du ved at gå foran som det gode eksempel, hvad end det er samarbejdet med de andre kontorer i departementet, koncernens enheder, andre ministerier eller vores øvrige samarbejdspartnere.

Som kontorchef vil du få personaleledelse for ca. 13 medarbejdere i kontoret, og du skal være med til at skabe en hverdag, hvor medarbejderne trives, og et miljø, hvor medarbejderne bliver udfordret og udviklet.

Om os i Kontor for Økonomi Du bliver en del af et fagligt spændende kontor med 35 medarbejdere og et ledelsesteam, som foruden dig, består af en kontorchef og en souschef. Vi har et godt sammenhold, og vi hjælper hinanden. Vi er et kontor, hvor vi giver hinanden et skulderklap for hverdagens små succeser og fejrer de store resultater.

Kontoret er organisatorisk forankret i Økonomi og Koncern, som også består af Koncernstyring, Kontor for Digitalisering og Informationssikkerhed og Koncern HR. Her bliver du en del af en større ledelsesgruppe.

Kontorchef som skaber resultater gennem en anerkendende ledelsesstil Du lykkedes bedst i rollen, hvis du besidder følgende kompetencer og færdigheder:

  • drives af at skabe resultater gennem en anerkendende og motiverende ledelsesstil
  • har erfaring med at håndtere komplekse økonomiske problemstillinger og kompetencer til at videreudvikle kontorets opgaveløsning med regnemodeller, konsekvensanalyser, reformeffekter mv.
  • gerne har erfaring med ledelse fx fra anden ansættelse i staten.
Vi forventer, at du som person er ambitiøs, nytænkende og udviklingsorienteret. Dine opgaver skal oftest løses sammen med andre og på tværs af flere enheder, så det er vigtigt, at dine samarbejdsevner er gode. Du skal kunne styre en stor variation af opgaver.

Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er en fuldtidsstilling og er ledig på grund af udløb af åremål. Vi vil gerne have, at du starter den 1. november 2023.

Du ansættes efter rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten med aflønning i løngruppe 1 (lønramme 37). Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål for en 5-årig periode. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg. Hvis du er tjenestemand i forvejen vil ansættelse kunne ske som tjenestemand.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode.

Vi ser frem til at høre fra dig! Hvis du skal med på holdet, så send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest onsdag den 23. august 2023.

Hvis du er tjenestemand, skal ansøgningen stiles til Dronningen.

Vi forventer at holde 1. samtaler den 30. august og 2. samtaler den 7. september. Der kan indgå test som en del af ansættelsesforløbet.

Har du spørgsmål til stillingen eller brug for uddybning, så kontakt Marianne Sørensen, afdelingschef for Økonomi og Koncern, på telefon 2178 1632.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Rikke Perlman, HR-chef i Koncern HR, på telefon 7220 5174.

Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede ansøgere uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Vi ser frem til at læse din ansøgning!

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Beskæftigelsesministeriet, Holmens Kanal 20, 1060 København K

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171322&DepartmentId=6044&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5887936

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet