BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vadgård Skole søger en lærer med en specialpædagogisk profil
Vil du være med til at skabe deltagelsesmuligheder for elever i udsatte positioner og komme helt tæt på den enkelte elevs trivsel?
Er du optaget af udvikling og læringsstrategier, der virker for eleven og fællesskabet?
Så er det dig vi søger til vores nye mellemform.
På Vadgård Skole er vi i gang med at udvikle en ny mellemform, der skal sikre deltagelse for elever i udsatte positioner.
Mellemformen er målrettet elever i hele skoleforløbet. Eleverne har forskellige trivselsproblematikker. De kan f.eks. være under udredning, har fået en diagnose (eks. ADHD eller autisme), har ondt i livet i en periode eller har et bekymrende skolefravær. Fælles for eleverne er, at de har store vanskeligheder ved at kunne indgå i almenklassen på egen hånd fagligt og/eller socialt. Eleverne har derfor i en periode behov for et mere individuelt tilrettelagt forløb.
Eleverne bevarer så vidt muligt deres faste tilhørsforhold til almenklassen, til kammeraterne og det faglige/sociale fællesskab her.
Du vil være en del af indsatsen fuld tid og arbejde helt tæt sammen med en familiebehandler med pædagogisk baggrund. I vil i samarbejde med ledelsen udvikle tilbuddet.
Vi søger en lærer, som:
- er uddannet lærer, gerne med specialpædagogisk erfaring.
- kan udvikle nye og understøttende læringsstrategier, der styrker elevernes deltagelsesmuligheder i almenklassen.
- kan vejlede og sparre med personalet om og deltage i konkrete forløb, som retter sig mod stimulering og udvikling af fællesskaber, sociale og personlige kompetencer hos eleverne.
- kan skabe motiverende læringsmiljøer, der vækker lysten til læring hos eleverne.
- har lyst til at undervise i en bred vifte af fag.
- er god til at indgå i både interne og eksterne professionelle samarbejdsrelationer.
- er tålmodig og har gåpåmod.
- gerne vil modtage og give feedback, samt modtage løbende supervision.
Hvem er vi?
Vores skole er en tre- og firesporet skole med ca. 700 elever og 90 dygtige og engagerede medarbejdere. Til skolen hører også velfungerende SFO og klub. Vi lægger stor vægt på fællesskab, relationer og faglighed hos både børn og voksne. Vi er en PALS-skole, så vi har stor erfaring med at arbejde systematisk og struktureret med fælles værdier og metoder til at udvikle et inkluderende læringsmiljø.
Vi er i gang med en proces med udvikling af inkluderende læringsmiljøer via den kommunale indsats Deltagelsesmuligheder alle, hvor det er etableret et fast tværprofessionelt team på skolen.
Vi tilbyder en arbejdsplads, der hele tiden arbejder på at udvikle de inkluderende læringsmiljøer. Vi har et godt arbejdsmiljø og fællesskab, hvor ledelsen er tæt på praksis og der er stor mulighed for faglig opkvalificering.
Vi vil opfordre dig til at lægge vejen forbi vores skole, så du kan møde ledelsesteamet og få en rundvisning på skolen. Ring til faglig leder, Ninna Breum for en uddybende snak om stillingen.
Mobil: 40 10 61 81.
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.
Ansøgningsfrist er fredag den 5. april Kl. 12.00.
Du kan læse mere om Vadgård Skole på www.vadgaardskole.dk.
Gladsaxe er den første kommune i Danmark, der har indarbejdet FN’s verdensmål i alt, hvad vi gør. Med verdensmålene som ramme arbejder vi for social, miljømæssig og økonomisk bæredygtighed og grøn omstilling. Det gør vi, fordi vi ønsker at gøre en forskel lokalt, der bidrager til en bæredygtig udvikling globalt.
Du kan læse mere om vores arbejde med FNs verdensmål i Gladsaxestrategien.
I Gladsaxe Kommune har vi røgfri arbejdstid.
Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gladsaxe Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Vadgård Skole, Kong Hans Alle, 2860 Søborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6008017