Lærer med specialpædagogisk erfaring søges til Gruppeordningen på Buddinge Skole

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du stor danskfaglig erfaring og en passion for at hjælpe elever med at opnå deres fulde potentiale?

Gruppeordningen på Buddinge Skole søger pr. 1. september 2024 eller snarest derefter en engageret og kompetent lærer, der kan bidrage til vores specialpædagogiske tilbud.

Om stillingen
Vi søger en lærer, der har

  • Erfaring med danskundervisning og læsevejledning.
  • Kompetencer i afdækning af elevers læse-og skrivekompetencer og tilrettelægges undervisning herefter med anvendelse af kompenserende hjælpemidler.
  • En anerkendende tilgang til arbejdet med børn.
  • En stærk didaktisk profil og indsigt i specialpædagogiske metoder.
  • Viden om og lyst til at arbejde med elever med generelle og specifikke indlæringsvanskeligheder.

Du skal enten være læsevejleder eller have lyst til at påtage dig læsevejlederopgaver og uddannelse. Vi ser også gerne, at du kan undervise i engelsk, dine øvrige linjefag er velkomne.

Om dig
  • Du er en varmblodet lærer, der ønsker at bidrage til elevernes læringsprogression gennem fleksibel og kreativ undervisning, gerne som udeskole.
  • Du har erfaring med at udvikle specialpædagogiske læringsmiljøer og er indstillet på at prøve forskellige veje, når børn har det svært i tæt samarbejde med dine kollegaer.
  • Du er en dygtig klasserumsleder og autentisk relationsarbejder, som er ambitiøs og nysgerrig i dit arbejde med undervisning og læring.
  • Du er imødekommende og anerkendende i din tilgang til elever og forældre og kender vigtigheden af et tæt og forpligtende forældresamarbejde.
  • Du kan se dig selv i arbejdet med vores yngste elever (3.-6 kl.) og bidrager til et tæt teamsamarbejde.
  • Du har mod til at gå tæt på familier, der har brug for støtte og vejledning.

Om Gruppeordningen
Gruppeordningen på Buddinge Skole er et specialpædagogisk tilbud for sårbare børn og unge i alderen 10-15 år med generelle og specifikke indlæringsvanskeligheder, herunder ASF, ADHD og angstproblematikker. Elevgruppen er kendetegnet ved at være sårbare børn, som har brug for et mindre, trygt, struktureret og særligt tilrettelagt skoleforløb, hvor der foruden specialundervisningen er et særligt fokus på trivsel i skolen i tæt samarbejde med forældrene.

Skoledagen tilrettelægges med fokus på at give både elevgruppen og den enkelte elev, hvad der er særligt brug for. Dette gælder både den personlige udvikling, det at fungere i et socialt fællesskab og den faglige læring.

Vi har 40 elever integreret i hold fra 3.-9. klasse. Målet er at give eleverne optimale muligheder for at blive så fagligt dygtige som muligt og opnå en høj grad af selvværd og mestringsevner. Vi er et team på 14 lærere og pædagoger, der arbejder tæt sammen om at tilrettelægge en skoledag med to voksne i undervisningsrummet. Vores undervisning fokuserer både på personlig udvikling, socialt fællesskab og faglig læring. Gruppeordningen er en integreret del af Buddinge Skole, hvor vi arbejder tværprofessionelt og på tværs af almenklasserne.

Om Buddinge Skole
Buddinge Skole er en tre-sporet skole med cirka 750 elever og tæt på 100 ansatte. Vores skoledag er præget af trivsel, faglig progression og en uformel omgangstone. Vi har gode faciliteter og et stærkt fokus på at understøtte elevernes kreativitet, problemløsning og samarbejdsevner.

På Buddinge Skole brænder vi for, at alle børn kan blive så dygtige, de kan - og vi laver skole til de børn vi har. Vi vil understøtte eleverne i at være kreative, problemløsende, tage ejerskab og samarbejde om læring i stærke fællesskaber. Der er et tæt samarbejde mellem lærere, pædagoger og vores tværprofessionelle team med fokus på udvikling af pædagogik, didaktik og barnets hele dag. Gladsaxe kommune arbejder med deltagelsesmuligheder for alle. På Buddinge Skole betyder dette, at vi har et tæt samarbejde med et stærkt tværprofessionelt team (PPR og familierådgivning), der fast arbejder på skolen. Udover det har vi 4 fuldtidsansatte CO-teachers, som i samarbejde med skolens teams skaber nye vejen til at imødekomme alle elever.

Ansøgning og kontakt
Hvis du vil være en del af vores fantastiske team og bidrage til at skabe en meningsfuld og udbytterig skoledag for vores elever, ser vi frem til at modtage din ansøgning. Vi inviterer gerne til en rundvisning og en uforpligtende snak fra uge 32, hvor vi er tilbage fra sommerferie – send gerne din ansøgning i forvejen. Kontakt gerne faglig leder Stine Vinding på telefon 29 45 51 40 og lav en aftale.

Ansøgningsfrist
19. august 2024.
Vi afholder ansættelsessamtaler den 21. august 2024.
Vi glæder os til at høre fra dig!

Gladsaxe er den første kommune i Danmark, der har indarbejdet FN’s verdensmål i alt, hvad vi gør. Med verdensmålene som ramme arbejder vi for social, miljømæssig og økonomisk bæredygtighed og grøn omstilling. Det gør vi, fordi vi ønsker at gøre en forskel lokalt, der bidrager til en bæredygtig udvikling globalt.
Du kan læse mere om vores arbejde med FNs verdensmål i Gladsaxestrategien.


I Gladsaxe Kommune har vi røgfri arbejdstid.

Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn/identitet, seksualitet, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Buddinge Skole, Kildebakkegårds Alle, 2860 Søborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6078980

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet