Ledelsesstilling som afdelingsleder for bygherrerådgivning og bæredygtighed i transportdivisionen i København

dato

Vi søger en ambitiøs leder til at videreføre vores afdeling ’Bygherrerådgivning & Bæredygtighed’ i vores Transport division

Du får en central rolle i den fortsatte styrkelse af vores gode markedsposition og får ansvar for både den faglige udvikling og den daglige ledelse af et team, der arbejder med rådgivning i byudvikling, infrastruktur- og anlægsprojekter.

Kort om jobbet

Din kommende afdeling arbejder med bygherrerådgivning i alle projektfaser – fra idé til færdigt anlæg – og leverer ydelser til både offentlige og private kunder. Vi er med til at løse mange forskellige typer af opgaver, der spænder fra koordinering og styring af tekniske input ifm. byudvikling eller masterplaner til udarbejdelse af indledende forundersøgelser eller projektstyring og teknisk rådgivning af f.eks. vej-, forsynings- eller anlægsprojekter. Vi bidrager også med ydelser inden for procesrådgivning, udbudsrådgivning, granskning og anlægsbudgettering.

Vores tilgang er helhedsorienteret og bygger på forståelse for bygherrens behov og bidrager til det nødvendige beslutningsgrundlag. I afdelingen har vi en gruppe, der arbejder fokuseret med ydelser inden for bæredygtighed i anlæg, herunder LCA- beregninger, ressourcekortlægninger, screeninger, strategier og DGNB-byområde certificeringer. I afdelingen er der også en gruppe, der beskæftiger sig med udvikling og projektimplementering af BIM og IKT-ledelse.

Vores rådgivning går på tværs af alle afdelinger i vores infrastruktur divisioner i København og vi samarbejder tæt med vores bygherrerådgivere og bæredygtighedsrådgivere inden for Byggeri og Energi & Industri.

Din rolle som leder

Som afdelingsleder får du ansvar for at udvikle teamet, sikre høj kvalitet i projektleverancer og samarbejde tæt med andre fagområder. Vi har en forventning om en nærværende ledelsesstil, hvilket vi tror på fører til tilfredse medarbejdere og et fundament for at skabe vækst i afdelingen.

Du bliver leder af en afdeling med 15 medarbejdere i København og får ansvar for både personaleledelse, kompetenceudvikling, ressourcekoordinering og faglighed. Det forventes således, at du følger afdelingens projekter tæt og sikrer et skarpt fokus på tid, pris og kvalitet. Vi foretrækker, at du har erfaring med tilbudsgivning og markedsføring, da dette er en vigtig del af jobbet.

I afdelingen er der tre erfarne projektchefer, to kompetencechefer og en koncernkompetencechef, der bistår dig med afdelingens udvikling, tilbud, strategi mv. Vi har fra ledelsesmæssig side et stærkt fokus på at opretholde og videreudvikle vores høje faglige niveau, så dette er et vigtig strategisk punkt for dig som ny afdelingsleder.

Du bliver en del af lederteamet for Transport divisionen i København. Divisionen består af i alt seks afdelinger, som udover Bygherrerådgivning & Bæredygtighed dækker over vej, bane, bro, trafik & mobilitet. Du vil udover et tæt samarbejde med divisionens afdelinger komme til at samarbejde med koncernens øvrige divisioner og regionskontorer. På tværs af landet har Artelia i alt mere end 300 medarbejdere, som arbejder med Infrastruktur.

Vi leder efter dig som ...

  • Har erfaring som afdelingsleder - gerne fra en lignende teknisk og rådgivende virksomhed.
  • Har solid erfaring med anlægs- og infrastrukturprojekter - gerne inden for bygherrerådgivning og bæredygtighed.
  • Har stærke kompetencer inden for personaleledelse, projektledelse og evne til at skabe faglig udvikling.
  • Er strategisk tænkende og har blik for forretningsudvikling.
  • Besidder gode kommunikations- og samarbejdsevner.
  • Har et godt kundenetværk og motiveres af kundekontakt.
  • Er engageret og har ambitioner om faglig og personlig udvikling.
  • Er kvalitetsbevidst, ansvarsfuld, engageret og har gode samarbejdsevner.
  • Har et godt humør, er positiv af væsen og har personligt overskud.

Dine primære arbejdsopgaver bliver ...

  • Strategisk og operationel ledelse af afdelingen - herunder at varetage den daglige ledelse og udvikling af medarbejderne i afdelingen.
  • Ressourcestyring i afdelingen - herunder håndtering af ressourcebelastning.
  • Tilbud, salg og markedsføring i samarbejde med projektchefer.
  • Opbygge og vedligeholde relationer til kunder og interessenter.
  • Udvikle faglighed og ydelser inden for bygherrerådgivning, bæredygtighed og BIM.
  • Ansætte og on-boarde nye medarbejdere.
  • Skabe et arbejdsmiljø med fokus på holdånd og samarbejde.
  • Sikre, at medarbejderne har en klar forståelse af egne mål, roller, ansvar og prioriteter.
  • Uddelegere og følge op på medarbejdernes opgaver, projekter og udviklingsmål.
  • Samarbejde på tværs af divisioner og med eksterne partnere.

Vi tilbyder

  • Mange spændende og udfordrende projekter
  • Et stærkt fagligt netværk med engagerede og kompetente kollegaer
  • En kultur, hvor trivsel, samarbejde og arbejdsforhold prioriteres højt
  • Et dynamisk og inspirerende miljø med rig mulighed for personlig udvikling
  • En arbejdsplads, hvor ”frihed under ansvar” er en kerneværdi
  • Gode karrieremuligheder, som understøttes af interne uddannelsesforløb i Akademi, hvor vi underviser i ledelse, projektstyring, BIM og andre faglige områder
  • Attraktive medarbejderforhold med bl.a. sundhedsforsikring, medarbejderbonus, frokostordning, aktive personaleklubber, sports- og kulturarrangementer, studie- og skiture samt en attraktiv lønpakke.

En social og attraktiv arbejdsplads

I Artelia har vi fokus på sikre et ansvarsfuldt og godt arbejdsmiljø for alle, hvor vores medarbejdere har stor indflydelse på deres egen udvikling og har en god balance mellem arbejde og fritid. Derfor er der et attraktivt arbejdsmiljø med en høj grad af frihed under ansvar og en behagelig, uformel tone i hverdagen. Som leder skal du medvirke til fortsat at sikre succes i en kultur, hvor vi fejrer vores succeser og fællesskabet. Holdånden er stor, lederne er nærværende og kontor og omgivelser er af høj standard. Du vil møde masser af initiativ, motivation og højt engagement i Artelia – en kultur, hvor vi støtter hinanden og er sociale sammen.

Hvis du ønsker at høre mere om stillingen, så ring gerne til Divisionschef | Transport Camilla Hummer på 2429 4914 eller skriv på chh@arteliagroup.dk.

Ansøgningsfristen er den 1. decembers 2025. Men send gerne din ansøgning hurtigst muligt, da vi løbende indkalder til samtaler.

I Artelia er der plads til forskellighed, og vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle kvalificerede til at søge stillingen – uanset etnisk baggrund, køn, seksuel orientering, handicap, religion eller alder.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Artelia A/S, Buddingevej, 2860 Søborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-12-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/025f9e82-b3d6-4a74-b420-682f98ddb8b5

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet