BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at bringe myndighedsområdet godt ind i fremtiden? Og har du lyst til at være en del af en afdeling, som er i gang med at ruste sig til fremtiden med faste, tværfaglige teams og borgernær visitation i pakker? Så kan det være, at du er vores nye kollega.
Som myndighedsperson i visitationen skal du træffe afgørelser om indsatser til borgere i eget hjem, herunder personlig pleje og praktisk hjælp, pleje- og handicapældreboliger, midlertidige ophold samt hjælpemidler, forbrugsgoder og boligindretninger m.v. Du vil skulle samarbejde med andre aktører omkring borgeren som fx pårørende, hjemmeplejen, det rehabiliterende team, sygeplejen, midlertidige døgnpladser og andre samarbejdspartnere.
Hvad forventer vi af dig?
Du har lyst til at være med til at udvikle myndighedsområdet
- Du er nysgerrig og har lyst til at indgå i en afdeling, som er ved at etablere sig i nye samarbejdskonstellationer og med nye måder at arbejde på
- Du er god til at være i forandringsprocesser og bidrager til løsninger i visitationen
- Du kan udvise autoritet i myndighedsrollen, og du kan sætte dig ind i relevante lovparagraffer, både på de områder, der varetages i visitationen, men også på andre områder, som kan medvirke til en samlet helhedsplan for borgeren
- Du vil indgå i et tæt samarbejde med dine kollegaer i visitationen, og du ser derfor en stor værdi i et tæt samarbejde og relationel koordinering med dine kollegaer i teamet og andre samarbejdspartnere i organisationen
- Du bidrager til et godt arbejdsfællesskab og arbejdsmiljø
- Som myndighedsperson vil du ofte stå i et spændingsfelt mellem de ønsker borgeren, de pårørende og andre aktører kan have i forhold til de muligheder der er for at imødekomme dette. Derfor skal du være god til at kommunikere med borgere, pårørende og samarbejdspartnere om muligheder for borgeren
Din baggrund
Du er uddannet ergoterapeut, fysioterapeut eller sygeplejerske. Det er en fordel, hvis du har kendskab til myndighedsarbejdet på ældre- og handicapområdet, men det er ikke et krav. Det vigtigste er, at du har lyst til at lære det.
Hvad skal du lave - og sammen med hvem
Arbejdsopgaverne spænder fra at besøge borgerne i deres eget hjem, holde møder med samarbejdspartnere på tværs af organisationen og lave efterfølgende sagsdokumentation og afgørelser til borgerne. I visitationen skiftes alle til at yde råd og vejledning i vores callcenter, hvilket du også skal være en del af. Du vil have din faste base på Rådhuset, men du vil også skulle arbejde hele dage i hjemmeplejen, på de midlertidige pladser og vores hjælpemiddeldepot. Gladsaxe Kommune er en grøn kommune, og vi kommer primært rundt på cykel.
Visitationen i Gladsaxe Kommune er sammensat af medarbejdere med forskellige sundhedsfaglige baggrunde samt kontorfunktionærer, og vi vægter alle arbejdsfællesskabet højt. Vi prioriterer nærvær i dagligdagen - der er mulighed for hjemmearbejde op til to dage om måneden.
Vi lægger vægt på samarbejdet omkring den enkelte borger samt at have kerneopgaven i fokus. Visitationen er organiseret under Sundhed og Rehabiliteringsafdelingen. I Sundhed og Rehabiliteringsafdelingen er kerneopgaven: ”Alle medvirker til, at borgerne har mulighed for at leve et meningsfyldt og selvstændigt liv”.
Der er stor spredning på alder og erfaring blandt dine nye kolleger. Det er en livlig afdeling med masser af godt humør i en travl hverdag. Vi udnytter, at vi en stor afdeling med mange kompetencer og inddrager hinanden på tværs, både når der skal deles og formidles viden. Vi dokumenterer i KMD Nexus, som du vil blive oplært i.
Der er tale om faste stillinger på 37 timer pr. uge.
Ansættelsen er pr. 1 oktober 2024 eller før, hvis det er muligt.
Ansættelse og løn er efter overenskomst med forhandlingsberettigede organisation.
Yderligere oplysninger
Du kan kontakte daglig leder i Visitationen Sidsel Reinert på mail sidrei@gladsaxe.dk eller på telefon 24 65 18 76, hvis du har spørgsmål til stillingen.
Ansøgningsfrist
Onsdag den 14. august kl. 12.00.
Vi afholder samtaler den 22. og 23. august i tidsrummet fra kl. 9.00-15.00.
Gladsaxe er den første kommune i Danmark, der har indarbejdet FN’s verdensmål i alt, hvad vi gør. Med verdensmålene som ramme arbejder vi for social, miljømæssig og økonomisk bæredygtighed og grøn omstilling. Det gør vi, fordi vi ønsker at gøre en forskel lokalt, der bidrager til en bæredygtig udvikling globalt.
Du kan læse mere om vores arbejde med FNs verdensmål i Gladsaxestrategien.
I Gladsaxe Kommune har vi røgfri arbejdstid.
Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn/identitet, seksualitet, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gladsaxe Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Gladsaxe Kommune, Rådhus Alle, 2860 Søborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6080844