Økonomi- og regnskabsmedarbejder søges til central økonomistab i Gladsaxe Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Gladsaxe Kommune søger en engageret og kompetent økonomi- og regnskabsmedarbejder til central økonomistab. Stillingen giver en unik mulighed for at kombinere dine stærke økonomiske og regnskabsmæssige færdigheder, i et tæt samarbejde med både ledere og medarbejdere på beskæftigelsesområdet.

Du vil sammen med gode kolleger fra Økonomi og Styring spille en central rolle i, at understøtte og optimere styringen på beskæftigelsesområdet.

Vi tilbyder:

  • En vigtig rolle i Social- og Sundhedsforvaltningens stabsfunktion, hvor du vil gøre en mærkbar forskel for vores driftsenheder på beskæftigelsesområdet.
  • En arbejdsplads, hvor vi er optaget af faglig og personlig udvikling, og hvor arbejdet med udvikling af fælles løsninger og automatisering af arbejdsgange er i højsædet.
Økonomi og Styring består af godt 30 dygtige kolleger som, til gavn for borgerne i Gladsaxe Kommune, arbejder ambitiøst og engageret med Social- og Sundhedsforvaltningens økonomi- og regnskabsopgaver. Afdelingen er en del af den samlede stab i forvaltningen, hvor vi også løser løn- og personaleopgaver samt IT- og udviklingsopgaver, og hvor vi er optaget af at samarbejde på tværs og levere en helhedsorienteret stabsunderstøttelse.

Vi vil være førende på viden og kompetencer i vores arbejdsfelt, og derfor er vi optaget af at udvikle og effektivisere vores drift og styrke vores faglighed.

Du vil få en betydningsfuld rolle i det faglige udviklingsarbejde, hvor din viden og erfaring med regnskabsopgaver vil blive bragt i spil.

Kulturen i afdelingen er båret af høj social kapital og stor intern opbakning. Vi hjælper, støtter og udfordrer hinanden på faglighed og metode.

Arbejdsopgaver:
Du vil – sammen med mindst én kollega – få ansvar for:
  • Afstemning af drifts- og mellemregningskonti for vores fagsystemer vedr. sygedagpenge, sociale ydelser og fleksløntilskud
  • Afstemning af SKAT, ATP og OP på samme områder
  • Løbende opfølgning på og udredning af fejl, ændringer og udeståender i betalinger til og fra borgere og virksomheder.
  • Konsekvensrettelser i borgernes skattemapper.
  • Administrative funktioner i relation til driften af beskæftigelsesområdets fagsystemer
Herunder samarbejde om implementering af nye eller ændrede konto områder og ydelser i snitfladen mellem fag- og økonomisystem.
Du bliver en af områdets nærmeste sparringspartnere i forhold til spørgsmål af økonomisk karakter, ligesom du skal kunne se og dagsordensætte, hvis der er kritiske forhold, som kræver ledernes opmærksomhed.

Udover de nævnte opgaver kan du også blive involveret i afdækning af konsekvensrettelser vedrørende statsrefusion på de kontante ydelser i fagsystemerne.

Kvalifikationer:
Det er en fordel, hvis du har en relevant uddannelse og erfaring inden for kommunaløkonomi og regnskabspraksis og herunder erfaring med at udarbejde økonomiske afstemninger. Du færdes hjemmevant i Excel, og hvis du ikke allerede har kendskab til økonomisystemet Web ØS og fagsystemerne på beskæftigelsesområdet, så glæder du dig til at få det.

Herudover har du:
  • Interesse i og forståelse for beskæftigelsesområdets drift og hverdag
  • Stærke kommunikative evner og er god til at opbygge relationer
  • Evnen til at bevare overblikket og samtidig have øje for detaljen
  • Et skarpt blik for og interesse i at udvikle og forbedre vores arbejdsmetoder med henblik på smarte og effektive løsninger
  • Evne til at arbejde selvstændigt og som en del af et team.

Løn og ansættelsesforhold:
Løn og ansættelse sker efter gældende overenskomst.
Ansøgningsfrist: 19. oktober 2024
Tiltrædelse: snarest muligt.

Dit primære arbejdssted vil være Gladsaxe Rådhus, tæt ved Buddinge Station.

For mere information om stillingen, kontakt venligst Teamleder i Regnskabsteamet Tina Lundholm Petersen, mail: tinpet@gladsaxe.dk, telefon 24 90 23 46. Eller, økonomikonsulent Thomas Evander, mail: thoeva@gladsaxe.dk, telefon 39 57 57 11.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning!

Gladsaxe er den første kommune i Danmark, der har indarbejdet FN’s verdensmål i alt, hvad vi gør. Med verdensmålene som ramme arbejder vi for social, miljømæssig og økonomisk bæredygtighed og grøn omstilling. Det gør vi, fordi vi ønsker at gøre en forskel lokalt, der bidrager til en bæredygtig udvikling globalt.
Du kan læse mere om vores arbejde med FNs verdensmål i Gladsaxestrategien.


I Gladsaxe Kommune har vi røgfri arbejdstid.

Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn/identitet, seksualitet, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Gladsaxe Kommune, Rådhus Alle, 2860 Søborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6125984

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet