Overenskomstforhandler på statens område

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du jurist eller har du en anden samfundsvidenskabelig baggrund – så kan du være en af vores nye kolleger

Vi skal forhandle statens overenskomster i 2024 og du kan stadig nå at komme med på holdet. Du kan være den medarbejder, vi søger, hvis du gerne vil være med i maskinrummet i den danske model på det statslige område og være med til at skabe gode rammer for statens arbejdspladser.

Om stillingerne i kontor for Implementering af Overenskomster (IO) Vi søger medarbejdere med en samfundsvidenskabelig baggrund til at forhandle overenskomster samt varetage statens arbejdsgiverrolle i projekter og ved rådgivning af statens arbejdsgivere. Kontoret er stedet, hvor man også kan lære godt embedsmandshåndværk og navigere i politiske processer, da vi har en del ministerbetjening. Hvis du kan se dig selv i feltet, hvor forhandlinger, komplekse juridiske problemstillinger og minister- og ledelsesbetjening mødes, så tilbyder vi spændende opgaver i en varieret hverdag, hvor stærk faglighed og godt kollegaskab sætter rammen.

Vi forbereder og gennemfører overenskomstforhandlinger på det statslige område og implementerer resultaterne i aftaler og overenskomster. Vi rådgiver statens arbejdsgivere med henblik på at understøtte bæredygtige og attraktive statslige arbejdspladser, ligesom vi deltager i mæglingsmøder, retssager og faglige voldgifter. Vi bidrager også til lovforslag inden for det arbejds- og ansættelsesretlige område. Derudover betjener vi ministeren og vores ledelse inden for overenskomstområdet og politiske dagsordner inden for den kollektive arbejdsret.

Du vil, sammen med en kollega, få ansvar for at drive et eller flere overenskomstområder. Som medarbejder hos os vil dine vigtigste arbejdsopgaver, afhængig af din faglige profil, være at:

  • Deltage i styrelsens forberedelse af overenskomstforhandlingerne i 2024, herunder udarbejde forhandlingsoplæg.
  • Forberede og deltage i forhandlinger med de faglige organisationer – i konkrete sager og ved overenskomstforhandlingerne.
  • Rådgive de statslige arbejdsgivere.
  • Udarbejde analyser og deltage som projektleder/projektdeltager i tværgående projekter, f.eks. partsprojekter aftalt ved overenskomstforhandlingerne.
  • Udarbejde juridiske analyser og forberede fagretlige sager i tæt samarbejde med eksterne advokater.
  • Koordinere og indgå i tværgående projekter og indsatser internt og eksternt.
  • Sikre en god kontakt til og dialog med de faglige organisationer samt ledere og HR-medarbejdere i staten.
Styrelsen og kontorets dagsordner går på tværs af den statslige sektor, og kontoret har en bred samarbejdsflade både internt i styrelsen, men også til de faglige organisationer, ministerier, styrelser, KL, Danske Regioner og en lang række øvrige samarbejdspartnere.

Om dig Du har en relevant akademisk kandidatuddannelse, f.eks. cand.jur., cand.merc.jur. eller cand.scient.pol. Du kan have erfaring fra centraladministrationen, en arbejdsgiverorganisation, et konsulenthus eller en større HR-funktion. Du kan også være nyuddannet. Hvis du i forvejen har erfaring med HR, får du her en unik mulighed for at bygge videre på din faglighed med kollektiv arbejdsret, forhandlingskompetencer og håndtering af større politiske dagsordener.

Vi lægger vægt på, at du:

  • Trives med og værdsætter værdien af samarbejde og har flair for interessenthåndtering.
  • Har interesse for overenskomster og arbejdsret.
  • Kan formidle komplekse problemstillinger klart og præcist både skriftligt og mundtligt.
  • Kan arbejde selvstændigt og struktureret.
  • Har god dømmekraft.
  • Har en veludviklet analytisk sans og er god til at navigere i en politisk, juridisk og økonomisk kontekst.
Derudover lægger vi også vægt på, at du:

  • Er initiativrig og ikke er bleg for at tage teten.
  • Trives med, at forandringer er en del af hverdagen.
  • Har et godt humør og masser af gåpåmod.
Om os Du vil blive en del af et kontor med høj faglighed, stort engagement og godt humør. Vores hverdag er kendetegnet ved en stærk holdånd og glæden ved at løse komplekse problemstillinger sammen. Vi lægger vægt på at være modtagerorienterede i vores kommunikation og leverancer samt at have en høj grad af professionalisme, troværdighed og ansvarlighed i de opgaver, vi løser.

Vi tilbyder en afvekslende hverdag med en bred kontaktflade til de statslige arbejdspladser. Vi har et godt, udviklende og uformelt arbejdsmiljø, hvor både faglighed, sammenhold og engagement er i top.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Vi har til huse tæt på Kgs. Nytorv, og metroen ved Marmorkirken er lige om hjørnet. Kan du godt lide at træne, så har vi også et træningscenter.

Det er vigtigt for os, at du får en god start i styrelsen. De første par uger er der lagt et onboardingprogram, hvor du får rig mulighed for at lære dine nye kollegaer og huset at kende og komme godt i gang med dine arbejdsopgaver.

Om styrelsen Medarbejder- og Kompetencestyrelsen varetager statens arbejdsgiverrolle og sikrer indgåelse samt implementering af overenskomstaftaler for det statslige arbejdsmarked. Styrelsen er desuden ansvarlig for fællesstatslige initiativer på arbejdsmiljø- kompetenceudviklings- og rekrutteringsområdet, udvikling af samarbejdsstrukturen i staten, samt for udvikling af ledelsesområdet, herunder opfølgning på ledelses- og kompetenceaftalen og udvikling af det statslige lederudviklingsprogram PLUS.

En nærmere præsentation af styrelsens opgaver og organisation findes på medst.dk.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer og erfaring.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Dit arbejdssted vil være Landgreven 4, 1301 København K.

Hvis du vil vide mere Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte teamleder Sara Bacher Jakobsen, tlf. 3527 1161, e-mail: sabaj@medst.dk eller teamleder Lisa Engmann, tlf. 3527 1150, e-mail: lle@medst.dk.

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 7. august 2023.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Medarbejder- og Kompetencestyrelsen, Vallensbæk Landgreven 4, 1301 København K

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170665&DepartmentId=10319&MediaId=3802&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5874180

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet