BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi leder efter dig – meget gerne jurist – som har erfaring med eller lyst til at arbejde med personalejura og ønsker at få mulighed for at udvikle dig som personalekonsulent. Du bliver en del af et engageret og velfungerende team, hvor der er god plads til at sparre med hinanden.
En varieret hverdag med stor selvbestemmelse
Du får et job med variation i opgaverne, da vi understøtter den samlede organisation i mange af ansættelsesforholdets facetter. Du får stor frihed til selv at tilrettelægge arbejdet og får selvstændige ansvarsområder. Og du vil gå hjem fra arbejde med en følelse af at være til gavn, for teamets indsats er værdsat og efterspurgt i resten af organisationen.
Din baggrund og styrker
Du har en relevant akademisk uddannelse - gerne som cand.jur. eller cand.merc.jur - og det vil være et plus, hvis du har beskæftiget dig med arbejdsret under din uddannelse eller efterfølgende. Men du kan også have en anden akademisk uddannelse, som sammen med din erfaring gør, at du har de rette kompetencer.
Du kan se mangfoldigheden i fagområdet, og du glæder dig til at få mulighed for at specialisere dig og omsætte viden til praksis.
Du er en god formidler. Det er vigtigt, at du er god til at skabe relationer og er i stand til at formidle komplekse budskaber på en lettilgængelig måde. Du er også god til at formulere dig enkelt og overskueligt på skrift, blandt andet når du udarbejder vejledninger.
Du er løsningsorienteret og lyttende. Når lederne henvender sig til dig, får de løsningsorienteret hjælp – ikke en lang henvisning til paragraffer. Du skal derfor kunne sætte dig i ledernes sted, så du sammen med lederne kan finde de bedste løsninger på de problemstillinger, de kommer med. Det kræver, at du både kan være lyttende og nysgerrig og samtidig formår at udfordre lederne i deres valg, når de efterspørger sparring. Du spørger gerne dine kolleger til råds og byder selv ind med dine perspektiver på sagerne.
Du er struktureret. Du er god til at tilrettelægge dit arbejde, og du kan navigere i en hverdag, der også byder på sager, der skal håndteres her og nu.
Hvad skal du lave?
Som personalekonsulent er din hovedopgave at være faglig sparringspartner for kommunens ledere i forhold til deres personaleledelse.
Du skal blandt andet
- give lederne personalejuridisk rådgivning og sparring
- vejlede om overenskomstforhold, lovgivning, aftaler mm.
- foretage sagsbehandling i forbindelse med afskedssager, væsentlige vilkårsændringer, fratrædelsesaftaler mm.
- forhandle selvstændigt med de faglige organisationer om f.eks. afskedssager og lokalaftaler
- deltage i tjenstlige samtaler, når der er særlige behov for bistand
- udarbejde og vedligeholde vejledninger på det personalejuridiske område
- undervise lederne på områder som f.eks. håndtering af sygefraværssager, ferie, ansættelsesprocedure og håndtering af vanskelige personalesager.
Lidt mere om os i det personalejuridiske team
Vores team består, når du er tiltrådt, af fire personalekonsulenter, en fagspecialist og en leder. Vi arbejder med både selvstændige og fælles opgaver og lægger stor vægt på et godt arbejdsmiljø, herunder et godt kollegaskab med plads til sparring og brug af hinandens faglige styrker på daglig basis. Vi har tilsammen en stor erfaring inden for personalejura, så du får de bedste muligheder for oplæring.
Vores team er en del af afdelingen Strategi, Kommunikation og HR, som har 27 ansatte. Vi samarbejder på tværs af afdelingen om bl.a. ledelsesinformation, kurser og personalepolitik. Vi samarbejder også med vores kollegaer i Økonomisk Sekretariat, hvor hele lønadministrationen og en del af personaleadministrationen ligger.
Du får fleksibel arbejdstid, og dit arbejdssted er Gladsaxe Rådhus. Der er mulighed for hjemmearbejde, men i starten af din ansættelse vil både du og dine kolleger som oftest være sammen på kontoret, så du kan få den bedst mulige introduktion til din nye arbejdsplads og arbejdsopgaver.
Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer ugentligt, og du ansættes efter AC-overenskomsten.
Stillingen er ledig fra den 1. februar 2024.
Rekrutteringsforløbet
Du er velkommen til at kontakte leder af personalejura Jeannette Guldbæk Spies på telefon 23 31 64 58 for at få mere at vide om stillingen.
Du er også velkommen til at skrive en mail til jeaspi@gladsaxe.dk.
Vi skal have din ansøgning senest torsdag den 7. december 2023.
Vi forventer at holde første samtale mandag og tirsdag den 11. og 12. december 2023 og anden samtale onsdag den 20. december 2023.
Hvis du er forhindret i at deltage de nævnte datoer, skal vi bede dig om at skrive det i ansøgningen.
Gladsaxe er den første kommune i Danmark, der har indarbejdet FN’s verdensmål i alt, hvad vi gør. Med verdensmålene som ramme arbejder vi for social, miljømæssig og økonomisk bæredygtighed og grøn omstilling. Det gør vi, fordi vi ønsker at gøre en forskel lokalt, der bidrager til en bæredygtig udvikling globalt.
Du kan læse mere om vores arbejde med FNs verdensmål i Gladsaxestrategien.
I Gladsaxe Kommune har vi røgfri arbejdstid.
Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gladsaxe Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Strategi, Kommunikation og HR, Rådhus Alle, 2860 Søborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5946759