Hvis du har praktisk erfaring med personalejura og er uddannet jurist, så har vi en spændende stilling som personalekonsulent. Du bliver en del af et engageret og velfungerende team, hvor der er god plads til at sparre med hinanden.
En varieret hverdag med stor selvbestemmelse
Du får et job med variation i opgaverne, da vi understøtter den samlede organisation i mange af ansættelsesforholdets facetter. Du får stor frihed til selv at tilrettelægge arbejdet og får selvstændige ansvarsområder. Og du vil gå hjem fra arbejde med en følelse af at være til gavn, for teamets indsats er værdsat og efterspurgt i resten af organisationen.
Din baggrund og styrker
Du er uddannet jurist, og du har arbejdet med personalejura i en tidligere stilling. Det vil være et plus hvis du har erhvervet din praktiske erfaring som personalejurist i en kommune, og det vil desuden være et plus, hvis du har kendskab til overenskomsterne på social- og sundhedsområdet.
Du er en god formidler. Det er vigtigt, at du er god til at skabe relationer og er i stand til at formidle komplekse budskaber på en lettilgængelig måde. Du er også god til at formulere dig enkelt og overskueligt på skrift, blandt andet når du udarbejder vejledninger.
Du er løsningsorienteret og lyttende. Når lederne henvender sig til dig, får de løsningsorienteret hjælp – ikke en lang henvisning til paragraffer. Du skal derfor kunne sætte dig i ledernes sted, så du sammen med lederne kan finde de bedste løsninger på de problemstillinger, de kommer med. Det kræver, at du både kan være lyttende og nysgerrig og samtidig formår at udfordre lederne i deres valg, når de efterspørger sparring. Du spørger gerne dine kolleger til råds og byder selv ind med din erfaring og dine perspektiver på sagerne.
Du er struktureret. Du er god til at tilrettelægge dit arbejde, og du kan navigere i en hverdag, der også byder på sager, der skal håndteres her og nu.
Hvad skal du lave?
Som personalekonsulent er din hovedopgave at være faglig sparringspartner for kommunens ledere i forhold til deres personaleledelse. Du skal blandt andet
- give lederne personalejuridisk rådgivning og sparring
- vejlede om overenskomstforhold, lovgivning, aftaler mm.
- foretage sagsbehandling i forbindelse med afskedssager, væsentlige vilkårsændringer, fratrædelsesaftaler mm.
- forhandle selvstændigt med de faglige organisationer om f.eks. afskedssager og lokalaftaler
- deltage i tjenstlige samtaler, når der er særlige behov for bistand
- udarbejde og vedligeholde vejledninger på det personalejuridiske område
- undervise lederne på områder som f.eks. håndtering af sygefraværssager, ferie, ansættelsesprocedure og håndtering af vanskelige personalesager.
Lidt mere om os i det personalejuridiske team
Vores personalejuridiske team består - når du er tiltrådt - af fem personalekonsulenter, en fagspecialist og en leder. Vi arbejder med både selvstændige og fælles opgaver og lægger stor vægt på et godt arbejdsmiljø, herunder et godt kollegaskab med plads til sparring og brug af hinandens faglige styrker på daglig basis. Vi har tilsammen en stor erfaring inden for personalejura.
Vores team er en del af afdelingen Strategi, Kommunikation og HR, som har 27 ansatte. Vi samarbejder på tværs af afdelingen om bl.a. ledelsesinformation, kurser og personalepolitik. Vi samarbejder også med vores kollegaer i Økonomisk Sekretariat, hvor hele lønadministrationen og en del af personaleadministrationen ligger.
Dit arbejdssted er Gladsaxe Rådhus, og du skal som udgangspunkt være tilgængelig for personalejuridisk rådgivning i tidsrummet 9-15 (9-14 fredage). Øvrig arbejdstid er fleksibel, og du har mulighed for hjemmearbejde i op til 2 dage om ugen. I starten af din ansættelse vil vi dog forudsætte, at både du og dine kolleger er sammen på kontoret, så du kan få den bedst mulige introduktion til din nye arbejdsplads og arbejdsopgaver.
Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer ugentligt, og du ansættes efter AC-overenskomsten på fuldmægtigniveau.
Ansættelsesdato er 1. september 2025.
Hvis du har mulighed for at begynde i stillingen fra et tidligere tidspunkt, vil dette også kunne aftales.
Yderligere oplysninger
Du er velkommen til at kontakte leder af personalejura Jeannette Guldbæk Spies på telefon 23 31 64 58 for at få mere at vide om stillingen. Du er også velkommen til at skrive en mail til jeaspi@gladsaxe.dk.
Frist
Vi skal have din ansøgning senest torsdag den 17. juli 2025 kl. 12.00.
Vi forventer at holde første samtale fredag den 18. juli 2025 og anden samtale tirsdag den 22. juli 2025.
Hvis du er forhindret i at deltage de nævnte datoer, skal vi bede dig om at skrive det i ansøgningen.
I Gladsaxe tager vi udgangspunkt i borgernes og virksomhedernes behov og trivsel i alt, hvad vi gør. Bæredygtig velfærd og udvikling er en mærkesag for os og vi arbejder for både social, miljømæssig og økonomisk bæredygtighed. Med FN’s verdensmål som ramme ser vi en bæredygtig fremtid som noget, vi skaber sammen – med borgere, virksomheder, foreninger og lokalsamfundet. Du kan læse mere om vores mål i Gladsaxestrategien.
Ingen ansatte i Gladsaxe Kommune må ryge eller bruge tobaksrelaterede produkter i arbejdstiden, som for eksempel snus og vapes.
Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn/identitet, seksualitet, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gladsaxe Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Strategi, Kommunikation og HR, Rådhus Alle, 2860 Søborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-07-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/d7149c41-749b-4b87-9c15-cb1c3ab0a445