BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Ønsker du at blive en del af et velfungerende team, der arbejder for og med sygemeldte borgere?
Kan du få borgere på sygedagpenge tilbage på arbejdsmarkedet og er du en ambitiøs sagsbehandler, så er det dig vi søger.
Om dig
- Vi ser gerne, at du har erfaring fra sygedagpengeområdet, Jobafklaringsforløb eller andet myndighedsarbejde i Jobcenter.
- Du trives i en hverdag med mange skift, højt tempo og deadlines.
- Du brænder for at hjælpe sygemeldte borgere tilbage til deres arbejde.
- Du er lyttende og forstående og formår at stille realistiske og udviklende krav til borgerne.
- Du kan arbejde struktureret og selvstændigt i opgaveudførelsen.
- Du har flair for at koordinere og planlægge og trives med at gribe de opgaver der kommer ind fra sidelinjen og som kræver handling med det samme.
- Du mener at det er en naturlig del af opgaveløsningen at levere en god borgerservice. For dig går kommunikation og myndighedsudøvelse hånd i hånd.
Arbejdsopgaver
- Afholdelse af opfølgningssamtaler med borgere, samt fællesmøder med relevante samarbejdspartnere som f.eks. arbejdsgivere, læger og kolleger i andre forvaltninger.
- Myndighedsudøvelse herunder vurdering af ret til sygedagpenge og evt. overgang til jobafklaringsforløb jf. sygedagpengelovens §§ 7 og 24/27 stk. 1 nr. 1-7.
- Rådgive og vejlede ift. sygedagpengeloven, Handicap kompensationslove og Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats (eller er lærenem og villig til at lære at vejlede indenfor områderne).
- Journalisering, indhentelse af dokumentation, lægeoplysninger, iværksættelse af virksomhedsrettede indsatser m.m.
- Forberedelse af sager inden forelæggelse for kommunens rehabiliteringsteam m.m.
Hvad kan vi tilbyde?
- Hos os får du et meningsfuldt arbejde hvor du hjælper og støtter sygemeldte mennesker tilbage til arbejdsmarkedet.
- Sygedagpenge og Rehabilitering består af 24 personer.
- Du vil blive en af i alt 9 sagsbehandlere der varetager sygedagpengeområdet.Teamet er en del af Jobcenter og Indsats, der er forankret i Beskæftigelses- og Socialafdelingen. Beskæftigelses- og Socialafdelingen i Gladsaxe arbejder rehabiliterende og har fokus på borgerinddragelsen. Vi samarbejder på tværs af teams og afdelinger og tror på, at vi kun kan lykkes med at få borgerne i job og uddannelse, hvis vi bruger alle redskaberne i lovgivningen.
- Vi hjælper hinanden i hverdagen og er meget fokuserede på at skabe trygge rammer for læring og udvikling. Vi har det rigtig godt sammen i teamet og ved at et godt arbejdsmiljø er et fælles ansvar.
- Det faglige niveau bærer præg af en stabil medarbejdergruppe der gør en dyd ud løbende at udvikle egne evner.
- Der er mulighed for at arbejde hjemmefra.
- Værdierne Ordentlig, Fælles og Faglig er måden, hvorpå vi møder og samarbejder med borgere, virksomheder, ledere og medarbejdere.
Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen.
Ansættelse vil ske efter overenskomst med HK eller DS.
Vil du vide mere
om jobbet, er du velkommen til at kontakte teamleder i Sygedagpenge og Rehabilitering Tina Bundgaard Stäcker på telefon 24 45 78 71.
Ansøgningsfrist
24. november 2023.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt 27. november 2023.
Gladsaxe er den første kommune i Danmark, der har indarbejdet FN’s verdensmål i alt, hvad vi gør. Med verdensmålene som ramme arbejder vi for social, miljømæssig og økonomisk bæredygtighed og grøn omstilling. Det gør vi, fordi vi ønsker at gøre en forskel lokalt, der bidrager til en bæredygtig udvikling globalt.
Du kan læse mere om vores arbejde med FNs verdensmål i Gladsaxestrategien.
I Gladsaxe Kommune har vi røgfri arbejdstid.
Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gladsaxe Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Gladsaxe Kommune, Rådhus Alle, 2860 Søborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5941032