Støttepædagog med fokus på inklusion og trivsel i børnehaveklassen søges

dato

Vil du være med til at skabe deltagelsesmuligheder for elever i udsatte positioner og komme helt tæt på den enkelte elevs trivsel?
Er du optaget af udvikling og læringsstrategier, der virker for eleven og fællesskabet?
Så er det dig, vi søger!

Vi søger en relationskompetent støttepædagog, der kan være med til at udvikle og støtte en elev i børnehaveklassen i dele af skoletiden, men mest i SFO-tiden – fra kl. 12.30 til kl. 17.00.

Eleven som vi søger en støttepædagog til, har brug for støtte og guidning for at kunne indgå bedst muligt i skole og SFO. Du skal som støttepædagog gennem det vigtige relationsarbejde være med til at styrke og elevens sociale og faglige kompetencer i skole og SFO.
Eleven har brug et mere individuelt tilrettelagt forløb. Men eleven skal bevare det faste tilhørsforhold til almenklassen, til kammeraterne og til det faglige og sociale fællesskab.

Du vil være en del af indsatsen på fuld tid og arbejde helt tæt sammen med teamet af lærere og pædagoger i børnehaveklasseteamet, samt Ninna, der er faglig leder i indskolingen og SFO.

Vi søger en pædagog, som

  • er uddannet pædagog, gerne med specialpædagogisk erfaring.
  • kan arbejde med at udvikle understøttende læringsstrategier, der styrker elevernes deltagelsesmuligheder i almenklassen.
  • kan vejlede og sparre med personalet og deltage i konkrete forløb, som retter sig mod stimulering og udvikling af fællesskaber, sociale og personlige kompetencer hos eleverne.
  • er tålmodig og har gåpåmod.
  • motiveret for at modtage og give feedback, samt modtage løbende supervision.

Hvem er vi?
Vores skole er en tre- og firesporet skole med ca. 700 elever og 90 dygtige og engagerede medarbejdere. Til skolen hører også velfungerende SFO og klub. Vi lægger stor vægt på fællesskab, relationer og faglighed hos både børn og voksne. Vi er en PALS-skole, så vi har stor erfaring med at arbejde systematisk og struktureret med fælles værdier og metoder til at udvikle et inkluderende læringsmiljø.

Vi er i gang med en proces med udvikling af inkluderende læringsmiljøer via den kommunale indsats Deltagelsesmuligheder alle, hvor det er etableret et fast tværprofessionelt team på skolen.

Vi tilbyder en arbejdsplads, der hele tiden arbejder på at udvikle de inkluderende læringsmiljøer. Vi har et godt arbejdsmiljø og fællesskab, hvor ledelsen er tæt på praksis og der er stor mulighed for faglig opkvalificering.

Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger
Vi vil opfordre dig til at lægge vejen forbi vores skole, så du kan møde ledelsesteamet og få en rundvisning på skolen.
Ring til faglig leder, Ninna Breum for en uddybende snak om stillingen på mobil 40 10 61 81.

Ansøgningsfrist
Fredag den 25. april Kl. 12.00.

Du kan læse mere om Vadgård Skole på www.vadgaardskole.dk

I Gladsaxe tager vi udgangspunkt i borgernes og virksomhedernes behov og trivsel i alt, hvad vi gør. Bæredygtig velfærd og udvikling er en mærkesag for os og vi arbejder for både social, miljømæssig og økonomisk bæredygtighed. Med FN’s verdensmål som ramme ser vi en bæredygtig fremtid som noget, vi skaber sammen – med borgere, virksomheder, foreninger og lokalsamfundet. Du kan læse mere om vores mål i Gladsaxestrategien.

Ingen ansatte i Gladsaxe Kommune må ryge eller bruge tobaksrelaterede produkter i arbejdstiden, som for eksempel snus og vapes.

Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn/identitet, seksualitet, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Vadgård Skole, Kong Hans Alle, 2860 Søborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-04-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/970d2836-a4dd-4c50-b23d-6acadf2128dd

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet