BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at gøre en forskel for børn, unge og familier i deres første møde med forvaltningen?
Styrket Modtagelse er hjertet i Borgercenter Børn og Unge Amager (BBU Amager), da alle førstegangshenvendelser fra borgere og samarbejdspartnere modtages her. Styrket Modtagelse modtager ca. 4.000 underretninger årligt og har fokus på modtagelse af borgere, oprettelse, fordeling og screening af underretninger, der kommer ind og i forlængelse heraf afholdelse af partshøringer og børnesamtaler. Vi har en ambition om at handle hurtigt og gennem et styrket modtagelsesfokus give udsatte børn, unge og deres familie målrettet råd, vejledning og støtte.
Udviklingsmæssigt har vi fokus på, hvordan en sag kommer ind i organisationen, sagernes tyngde og på en styrkelse af koordinering med vores samarbejdspartnere på almenområdet og de tidligt forebyggende indsatser for familierne. Herudover arbejder vi i enheden fra efteråret 2023 med forberedelse og implementering af Barnets Lov, der træder i kraft den 1. januar 2024.
Vi søger en tidligt forebyggende sagsbehandler. Du vil blive en del af en tværfaglig afdeling, der udover tidligt forebyggende sagsbehandlere og administrative medarbejdere består af sagsbehandlere og pædagogfaglige medarbejdere i vores vagtteam samt en teamleder og en afdelingsleder. Enhedens daginstitutions- og skolesocialrådgivere er også forankrede i Styrket Modtagelse.
Om funktionen som tidligt forebyggende sagsbehandler
Som tidligt forebyggende sagsbehandler vil du indgå i et team på i alt fire sagsbehandlere, hvor fokus er på tidlig og rettidig indsats i nye sager. Du vil være den første, familien møder, efter vi har modtaget en underretning. Din opgave er at partshøre børn/unge og deres forældre i underretningen og vurdere de næste skridt i sagen. Det betyder, at du skal træffe afgørelse om, at sagen lukkes evt. med tilbud om indsats efter servicelovens §11.3 eller træffe afgørelse om opstart af en børnefaglig undersøgelse efter servicelovens §50. Er vurderingen et 11.3 forløb, har du ansvaret for at opstarte og følge op på forløbet. Er vurderingen børnefaglig undersøgelse, har du ansvaret for at overlevere sagen til sagsbehandler i en af vores livsfasegrupper.
Der vil være sager, hvor der kan træffes hurtig afgørelse om opstart af en børnefaglig undersøgelse, eller om sag kan lukkes – evt. med opstart af en indsats efter §11.3. Der vil dog også være underretninger, hvor der er brug for endnu tættere dialog med forældre, flere oplysninger, inddragelse af netværk og civilsamfund. Det betyder, at du skal bevare en nysgerrighed og tænke i kreative løsninger sammen med familien – med et skarpt blik for myndighed og lovoverholdelse – og et stadigt blik for hurtig indsats.
Som tidligt forebyggende sagsbehandler har du herudover ansvaret for at yde råd og vejledning til borgere og samarbejdspartnere, der henvender sig på mail, telefonen eller i vores modtagelse. Dette indebærer også oprettelse og socialfaglig vurdering (24 timers screening) af underretninger. Herudover vil du hver 4. uge indgå i et fast rul som ekstra sagsbehandler til vores faste vagtteam. Opgaven her er at afholde partshøring og børnesamtaler i sager, hvor der fx er mistanke om vold, eller hvor der er behov for hurtig/akut handling.
Om dig
Du har uddannelsesbaggrund som socialrådgiver/socialformidler eller lign. Det er en stor fordel, hvis du tidligere har beskæftiget dig med myndighedsarbejdet på børneområdet. Du skal være i stand til at arbejde systematisk og struktureret samt kunne holde hovedet koldt i en hverdag, som veksler mellem forudsigelighed og deadlines og uforudsigelige opgaver.
Vi lægger vægt på, at du har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet, at du er udviklingsorienteret og har lyst til at arbejde i en organisation under forandring. Du skal være nysgerrig, kunne tænke kreativt og utraditionelt omkring løsningerne, også selvom du ikke har langvarigt kendskab til barnet eller den unge og familien. Du skal turde stille krav og være insisterende samtidig med, at du skal inddrage de børn, unge og familier, som du samarbejder med.
Det er en fordel, hvis du har et bredt kendskab til tilbud i Københavns Kommune, fx Børne og Ungdomsforvaltningen, og civilsamfundet og/eller erfaring med at tænke i løsninger i netværket. Dette for at kunne give borgerne bedst mulig råd og vejledning og den mindst indgribende indsats.
Andre ønsker til vores nye kollega
- Du trives med tæt teamsamarbejde samtidig med, at du formår at indgå i en afdeling og en hel enhed, der består af ca. 200 medarbejdere med forskellige funktioner
- Du trives ved en omskiftelig hverdag, hvor du ikke altid ved, hvad dagen bringer og hvilke børn og familier, du skal have kontakt med
- Du er optaget af, at vi sammen holder den faglige og metodiske udvikling i gang
- Du har gode samarbejdsevner og gode formidlingsevner, skriftligt såvel som mundtligt
- Du kan holde hovedet koldt og bevare overblikket i en travl hverdag, hvor vurderinger og beslutninger nogle dage skal træffes hurtigt
- Fleksible arbejdsforhold i et til tider travlt hus
- En uhøjtidelig omgangstone og masser af humor
- En arbejdsdag med mange forskellige opgaver og stort ansvar
- Gode muligheder for at præge dine tilgange til arbejdet
- Supervision og faglig sparring, også på tværs af afdelinger
Amager er en bydel i udvikling, indbyggertallet på ca. 145.000 er stigende. I bydelen er der mange gode eksterne samarbejdspartnere, og BBU Amager har udviklet et stærkt professionelt netværk i området, som er en uundværlig ressource for os. Vi er ca. 200 medarbejdere, som tværfagligt løser opgaver primært indenfor sagsbehandling, støtteforanstaltninger og rådgivning til familier med udsatte børn og unge fra 0-23 år.
Udover Styrket Modtagelse består enheden af to andre myndighedsafdelinger: Børneliv og Ungeliv, der varetager det samlede sagsforløb fra børnefaglig undersøgelse til opstart af og opfølgning på indsats. Herudover har enheden et familiehus og en afdeling, der arbejder med en række opsøgende indsatser.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentlig og til besættelse den 1. oktober 2023.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn.
Ansættelse kan først finde sted, når der er indhentet udvidet straffe- og børneattest.
Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen og om BBU Amager, kan du kontakte teamleder Maja Christiansen på 2489 5342 eller afdelingsleder Mette Meisner på 4049 9927.
Du kan her se mere om arbejdet som sagsbehandler i Københavns Kommune Børn og unge | Socialjob (kk.dk)
Søg via linket senest onsdag den 16. august 2023
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler tirsdag den 22. august og/eller fredag den 25. august 2023.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gladsaxe Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193618&DepartmentId=20752&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5882259