BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du interesse inden for området med udsatte børn og unge, og vil du være en del af en enhed i kriminalforsorgen, som fører tilsyn med, at børn og unge følger den afgørelse, som Ungdomskriminalitetsnævnet har truffet? Så er her chancen, da vi søger en dygtig ungetilsynsførende.
Om Ungekriminalforsorgen
Ungdomskriminalitetsnævnet træffer afgørelser om forbedringsforløb og straksreaktioner for børn og unge mellem 10-17 år, som har begået personfarlig kriminalitet eller andre alvorlige kriminelle handlinger.
Aktiviteter i forbedringsforløbet eller straksreaktionen, som nævnet har truffet afgørelse om, skal i praksis tilvejebringes og understøttes af barnets/den unges kommune, men for at sikre, at nævnets afgørelser bliver efterkommet af alle parter, har man oprettet Ungekriminalforsorgen
I praksis betyder det, at når Ungdomskriminalitetsnævnet træffer afgørelse, udpeges der en ungetilsynsførende fra Ungekriminalforsorgen, som fører tilsyn med efterlevelsen af afgørelsen i to spor:
- Et personfokuseret tilsyn, hvor der føres tilsyn med, at barnet/den unge følger og gennemfører sit forbedringsforløb og en eventuel straksreaktion.
- Et organisatorisk tilsyn, hvor der føres tilsyn med, at kommunen iværksætter de foranstaltninger, der er truffet afgørelse om skal være indeholdt i forbedringsforløbet.
Dine opgaver Du vil som ungetilsynsførende skulle:
- føre kontrol med, at barnet/den unge overholder straksreaktionen og forbedringsforløbet, og at kommunen iværksætter de besluttede foranstaltninger
- have løbende kontakt med barnet/den unge og forældremyndighedsindehaverne, herunder gennemføre et tilsynssamtaleforløb, hvori det bl.a. vurderes, om forbedringsforløbet virker efter hensigten
- have et tæt myndighedssamarbejde med nævn, kommune, politi samt med frivillige aktører.
- bidrage til, at Ungekriminalforsorgen har en effektiv og ensartet opfølgning på Ungdomskriminalitetsnævnets afgørelser, herunder foretage indskærpelser og indberetninger af barnet/den unge, hvis afgørelsen ikke bliver efterlevet
- samarbejde omkring sagerne med de andre ungetilsynsførende i enheden
- sørge for, at dit arbejde lever op til de fælles krav for vejledning, opfølgning og dokumentation, som gælder på området.
Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde med udsatte børn og unge og har erfaring med at samarbejde på tværs af myndighedsområder.
Vi forventer, at du:
- er robust og struktureret og er klar på at samarbejde med samt rammesætte din opgave over for barnet/den unge, forældremyndighedsindehaverne og kommunerne
- har gode skriftlige kompetencer og trives med en høj grad af dokumentation med fokus på overholdelse af tidsfrister og måltal
- har blik for at samarbejde med de andre ungetilsynsførende, de andre lokale Ungekriminalforsorgsenheder, Områdekontoret og de relevante myndigheder uden for kriminalforsorgen.
Du kan læse mere om indsatsen her: Ungekriminalforsorgen
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område, samt organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere – HK-Stat eller i henhold til LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftalen for socialrådgivere i staten.
Ansættelsesområdet er Kriminalforsorgen på Kristineberg 6, 2100 København Ø.
Stillingen er på 37 timer om ugen og med tiltrædelse den 1. september 2023 eller snarest derefter.
Arbejdstiden vil foregå i dagtimerne, men det må forventes, at der kan forekomme aften- og weekendarbejde i mindre omfang.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med samtalen giver dit samtykke til, at Kriminalforsorgen må indhente oplysninger om dig i det Centrale Kriminalregister, herunder også indhente børneattest.
Søg stillingen
Du søger stillingen via knappen "Søg stillingen”.
Ved at søge elektronisk sikrer du, at ansøgningen modtages korrekt og dermed, at du kommer i betragtning til den ledige stilling.
Ansøgning, CV, dokumentation for uddannelse og forudgående erfaring samt andet relevant materiale skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest tirsdag den 11. juli 2023 inden kl. 12.
Vi forventer at holde samtaler i uge 28-29.
Hvis du indkaldes til samtale, bedes du til samtalen medbringe identifikation f.eks. pas eller kørekort.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte enhedschef Lene Kempf på telefon 7255 6819 eller enhedsleder Anja Olesen 72555328.
Om Kriminalforsorgen Hovedstaden
Kriminalforsorgen Hovedstaden består af Områdekontoret i København, Ungekriminalforsorgen, et åbent fængsel, et udrejsecenter, et udlændingecenter, otte arresthuse, fem afdelinger i friheden samt tre udslusningsfængsler, som geografisk ligger i Københavnsområdet, Nordsjælland, på Bornholm og Færøerne.
Området har ca. 1250 ansatte, fordelt på fængselsbetjente, værkmestre, institutionsmedarbejdere, socialrådgivere, lærere, sundhedsfagligt personale, pædagogiske assistenter, køkkenmedarbejdere, servicemedarbejdere, akademikere og administrative medarbejdere.
For yderligere information om kriminalforsorgen henvises til hjemmesiden www.kriminalforsorgen.dk
Kriminalforsorgen Hovedstaden opfordrer alle interesserede – uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold – til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gladsaxe Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Ungekriminalforsorgen København, Amagerfælledvej 56, 2300 København S
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170262&DepartmentId=8534&MediaId=2733&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5862467