Vil du være med til at understøtte Udenrigstjenesten med sikre, stabile og effektive systemer?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at understøtte Udenrigstjenesten med sikre, stabile og effektive systemer? Er du motiveret af udvikling og vedligeholdelse af Sharepoint løsninger eller har du erfaring som Application Manager, systemforvalter, systemejer, Product Owner? Opgaver og ansvar

Du bliver en del af vores Application Management, der søger flere nye kolleger, der med fokuserede IT-faglige kvalifikationer har interesse i at indgå i et team med masser af spændende opgaver og systemer. Du vil enten være ansvarlig for eller medvirke til at:

· udfører 3rd line support på udvalgte systemer, så eventuelle fejl kan rettes effektivt i samarbejde med drifts- og udviklingsleverandører.

· sikrer vedligehold af systemerne og vil således forestå og planlægge fx opdateringer og opgraderinger via vores change processer, som er baseret på ITIL.

· bidrager med forslag til forbedringer af både systemet og processerne omkring.

· være i tæt dialog med brugerne af systemerne og forstår deres behov. Du rådgiver forretningen i at specificere deres krav og medvirker til at udarbejde undersøgelser og projektoplæg.

· understøtter og sikrer de nødvendige test på ændringer af systemer og integrationer og har fokus på den gode systemdokumentation.

· udarbejder eller sikrer at vejledningerne er brugerorienteret og løbende bliver vedligeholdt.

· Du vil, på baggrund af din profil og erfaring, også kunne varetage tilpasning og konfiguration.

· udføre en række konkrete opgaver baseret på vores årshjul, herunder adgangs og brugerkontrol, risikovurderinger, økonomistyring, dvs. budgettering og fakturamodtagelse, kontrakt- og licensstyring

Du vil kunne få ansvar for et eller flere systemer, hvor du enten arbejder sammen med andre i en gruppe eller har ansvaret alene. Du vil i det daglige arbejde skulle samarbejde bredt med mange interessenter, bl.a. eksterne leverandører, Statens IT, resten af ministeriet i København og på repræsentationerne ude i verden. Du vil få en hverdag med stor variation i opgaverne, gode faglige fællesskaber og muligheder for faglig fordybelse og udvikling.

Hvem er du?
Du har et par års erfaring med application management. Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke vigtig, hvis du kan dokumentere dine kompetencer og skabe resultater.

Har du kompetencer inden for Sharepoint og Nintex vil du kunne få mulighed for at indgå i et projekt om opgradering og migrering af Sharepoint. Din tekniske viden hermed vil være en fordel, men ikke et krav.

Du er kendetegnet ved, at du

· er motiveret af at levere brugerorienterede resultater

· er kvalitetsbevidst, pligtopfyldende og initiativrig

· kommunikere klart og tydeligt i skrift og tale

· har professionelle dokumentationsevner

· trives med en hverdag, der kan være travl og omskiftelig

· er god til at give faglig modspil og sparring til både interne og eksterne samarbejdspartnere

· har en grundlæggende forståelse for IT-sikkerhed

· kan arbejde i en politisk organisation

Du er nysgerrig og videbegærlig, og det er nemt for dig at dele din viden med andre. Du er initiativrig og formår at håndtere mange aktiviteter uden at miste humor og overblik. Du får en bred kontaktflade i en global organisation, så det er vigtigt at du er god til at samarbejde.

Organisatorisk placering
Du får i IT-kontoret ca. 55 engagerede kollegaer fordelt på syv teams. Vores kerneområder er IT-projektledelse, Application management, Data management, IT-governance, Operationel IT- og cybersikkerhed, Driftsstyring og Procurement. Vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen, og lægger vægt på videndeling og en åben og konstruktiv dialog – gerne påvirket af humor. Vores mål er både at udnytte de nye digitale muligheder og fastholde et professionelt fokus på en stabil drift og høj sikkerhed. Kontoret er i gang med en større forandringsproces i forbindelse med at dele af driften og brugersupporten er overført til Statens IT. Vi har en fælles hensigt om at levere en effektiv, brugervenlig og sikker IT-understøttelse af Udenrigsministeriets arbejdsopgaver, der varetages af ca. 2.900 brugere, i København og på nærved 100 repræsentationer i udlandet.

Ansættelsesvilkår:
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst mellem staten og den relevante faglige organisation.

Du ansættes uden forflyttelsespligt.

Det er en betingelse for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes, og at du kan opretholde din sikkerhedsgodkendelse i løbet af ansættelsen.

Tiltrædelse:
Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.

Ansøgningsfrist:
Ansøgningsfristen er mandag den 21. august 2023. Vi forventer at afholde samtaler i uge 35. Du søger under ”job” på http://www.um.dk/. Du skal indsende en målrettet og motiveret ansøgning på maksimum 1 side og et CV indeholdende oplysninger om uddannelse, tidligere arbejde og øvrige kvalifikationer, niveau for sprogkundskaber, referencer m.v. Vedhæft venligst dit eksamensbevis. Vedhæftning af CV alene betragtes ikke som en ansøgning. Skulle du have spørgsmål til stilling, som ikke er besvaret i opslaget eller kan findes på www.um.dk, er du meget velkommen til at kontakte souschef Erla Paulson Willumsen på telefon +45 3392 0348 eller teamleder Suzan Munch-Andersen på telefon +45 2138 4687 og hvis du har spørgsmål til løn og vilkår kan du kontakte: HR-konsulent Thomas Hadrup på telefon +45 3392 1008.

Udenrigsministeriet ser mangfoldighed som en styrke og ønsker at beskæftige medarbejdere med forskellig baggrund. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede, uanset personlig baggrund, til at søge en stilling i UM.

Se her hvordan vi behandler dine personoplysninger, når du ansøger en stilling hos Udenrigsministeriet.

Om os
Udenrigsministeriets mission er at arbejde for Danmarks interesser og værdier i forhold til omverdenen på en måde, der fremmer danskernes frihed, tryghed og velstand samt en mere fredelig og retfærdig verden med udvikling og økonomisk vækst for alle. I Udenrigsministeriets vision indgår, at vi skal være bredt respekteret som en kompetent, effektiv, udadvendt og serviceorienteret virksomhed, og at vi skal være en attraktiv og idéskabende arbejdsplads, der sikrer stor medarbejdertilfredshed og målrettet kompetenceudvikling. Vi har som fælles værdier, at vi som enkeltpersoner og organisation arbejder på grundlag af musikalitet, åbenhed, professionalisme, handlekraft og arbejdsglæde. Alle ledige stillinger i Udenrigsministeriet kan findes på www.um.dk.


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Udenrigsministeriet, Asiatisk Plads 2, 1402 København K

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171044&DepartmentId=6061&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5880944

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet