Koordinator til Ungeenhedens beskæftigelsesteam - Sikre høj faglighed og samarbejde med fokus på individuelle sager

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sikre høj faglighed med udgangspunkt i den unges ønsker for Ungeenhedens beskæftigelsesteam? Har du en positiv, anerkendende og respektfuld tilgang til mennesker? Er du helhedsorienteret, juridisk velfunderet og prioriterer du samarbejde højt? Så er det måske lige dig, vi søger!

Hvad kan vi tilbyde?
Ungeenhedens fagspecialist går på pension, og vi søger derfor en engageret og kompetent koordinator til at overtage nogle af hendes ansvarsområder. I denne nyoprettede stilling vil du få en mindre sagsstamme, som du skal håndtere sideløbende med dine koordinatoropgaver. Dette giver dig mulighed for at fokusere på både individuelle sager og teamets overordnede udvikling.

Du bliver en del af Team Afklaring i Ungeenheden, som består af 8 medarbejdere inklusiv dig. Vores målgruppen er uddannelsesparate, aktivitetsparate unge og unge i ressourceforløb i alderen 18-29 år.

Jobcentrene er i udvikling og der sker mange spændende ting på området, som vi ønsker at du skal være en del af. Vi ser derfor også, at du med din erfaring er velfunderet i de beskæftigelsesrettede krav og lovgivningen på området.

Vi er et team med en høj faglighed, og vi har brug for en koordinator der er med til at spille os endnu bedre. Vi er i Gladsaxe kommune gået i gang med ”Sammenhængende borgerforløb” og ”Faglig, refleksiv praksis” og vi vil meget gerne, at du er med til at understøtte dette. Hvis ikke du kender til det i forvejen, skal vi nok give dig en ordentlig introduktion. Udover det vil du også få sparring og et fagligt netværk med de øvrige koordinatorer i afdelingen.

I Ungeenheden er der i alt 90 medarbejdere og enheden er placeret i Beskæftigelses- og Socialafdelingen i Gladsaxe Kommune, hvor man har samlet alle områder i en afdeling for de 15-30-årige. Vi arbejder med unge ud fra et fælles mål om at hjælpe dem i uddannelse eller arbejde og støtte dem i at leve et selvstændigt liv med deres ønsker som omdrejningspunkt.

Vi værner om et godt arbejdsmiljø og vi ved at dét skabes ved fælles ansvar.

Arbejdsopgaver

  • I samarbejde med teamleder sikre fremdrift i opgaveløsningen
  • Formidling og implementering af ny lovgivning samt Ankestyrelsens principmeddelser som har betydning for sagsbehandlingen på beskæftigelsesområdet
  • Kvalitetssikring og godkendelse af førtidspensionssager til Rehabiliteringsteamet
  • Vurdering om førtidspension for unge under 18 år
  • Internt ledelsestilsyn og ekstern revision
  • Holde sig orienteret i teamets dashboard og samarbejde med vores udviklingskonsulenter ved behov for tilpasning
  • Håndtering af klager over afgørelser og genvurderinger – dette i samarbejde med rådgiverne
  • Vedligeholde og videreudvikle arbejdsgange og retningslinjer
  • Faglig sparring til medarbejderne i Ungeenheden
  • Deltage i vores tværfaglige sparringsmøder på tværs i Ungeenheden
  • Deltage ved borgersamtaler med høj kompleksitet og hvor der er behov for ekstra rådgivning i forhold til lovgivning

Vi lægger særligt vægt på at du
  • har en relevant uddannelse f.eks. socialrådgiver
  • det er en forudsætning, at du har erfaring med beskæftigelsesområdet samt kendskab til lovgivningen på området. Hvis du har kendskab til øvrige forvaltningsområder og rehabiliteringssager er det en fordel.
  • trives i en hverdag med mange skift og udfordringer - og er god til at lære fra dig
  • vi ser gerne at du har erfaring med Fasit, og at du generelt er god til at sætte dig ind i nye systemer
  • er lyttende og forstående samt formår at stille realistiske og udviklende krav til både borgere og kolleger. Du arbejder struktureret, ansvarligt og selvstændigt i opgaveudførelsen
  • er god til at skabe positive arbejdsrelationer til dine kollegaer og samarbejdspartnere
  • har flair for at koordinere og planlægge samt trives med at gribe de opgaver der kommer ind fra sidelinjen og som kræver handling med det samme
  • kan arbejde i storrumskontor, hvor der til tider kan være mange mennesker

Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om fuldtidsstilling på 37 timer ugentlig.

Start senest den 1. november 2024, eller efter aftale.

Ansættelse vil ske efter overenskomst med HK eller DS.

Vil du vide mere om jobbet
er du velkommen til at kontakte teamleder af Afklaring og Særlig støtte Stine Hamouti Baden-Jensen på telefon: 21 16 47 18

Ansøgningsfrist
Der er ansøgningsfrist den 12. september 2024.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 38. Eventuel anden samtale afholdes i uge 39.

Som medarbejder i Gladsaxe kommune er der en række personalegoder til dig, for eksempel leje af sommerhuse til rimelige priser og gratis adgang til kommunes svømmehaller.

Derudover har vi fleksible arbejdstider med mulighed for hjemmearbejde, når det passer ind i teamets opgaveløsning.

Gladsaxe er den første kommune i Danmark, der har indarbejdet FN’s verdensmål i alt, hvad vi gør. Med verdensmålene som ramme arbejder vi for social, miljømæssig og økonomisk bæredygtighed og grøn omstilling. Det gør vi, fordi vi ønsker at gøre en forskel lokalt, der bidrager til en bæredygtig udvikling globalt.
Du kan læse mere om vores arbejde med FNs verdensmål i Gladsaxestrategien.


I Gladsaxe Kommune har vi røgfri arbejdstid.

Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn/identitet, seksualitet, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

SSF BSA, Gladsaxevej, 2860 Søborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6101823

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet